۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۹۸۷
حجت الاسلام سرلک:

دعا اساس بندگی و کلاس خود شناسی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دعا کلاس خودشناسی است، گفت: انسان اهل دعا غم و غصه ندارد و خود را در برابر قدرت الهی می بیند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر سحرگاه امروز در برنامه زنده تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی را فرصتی مغتنم برای انسان ها دانست.

وی با اشاره به اهمیت دعا در ماه مبارک رمضان افزود: دعا آینه ای است که وجود انسان را به او نشان می دهد، دعا به انسان اعتماد به نفس می دهد، دعا کلاس خودشناسی است و انسان را با درون خود رو به رو می کند، دعا انسان را از آوارهای فاصله با درونش نجات می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دعا تکیه کردن به خداوند متعال است، اظهار داشت: انسان اهل دعا غم و غصه ندارد و خود را در برابر قدرت الهی می بیند، اساس بندگی انسان دعا است، دعا برای خلوت کردن انسان با خالق خود است.

وی ادامه داد:  انسان باید نیازهای خود را با خداوند در میان بگذارد و از قادر متعال کمک بخواهد، اگر انسان اهل دعا باشد می تواند به مقام نیایش و مناجات با خدا برسد، جنس ابوحمزه ثمالی که در سحرهای ماه مبارک خوانده می شود مناجات است.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) درباره لزوم استفاده انسان ها از نسیم رحمت رمضان ابراز داشت: ماه مبارک رمضان برای این است که انسان با استفاده از لحظات ناب دامن خدا را بگیرد و از او طلب آمرزش و بخشش کند.

وی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان بهانه ای برای برگشت به سوی پروردگار و آشتی با خداوند است که انسان باید نهایت استفاده را ببرد، آغوش باز ماه رحمت برای انسان ها وجود دارد که هر کس به اندازه تلاش خود از برکات این ماه بهره مند خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات