۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۰۹۷۷
رییس اتحادیه علمای مقاومت مطرح کرد؛

رقابت حاکمان عرب برای سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل

یکی از علمای اهل تسنن لبنان از رقابت حاکمان و پادشاهان عرب برای سرسپردگی در برابر آمریکا و اسرائیل ابراز تاسف کرد.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان درباره نشست ریاض با حضور حاکمان برخی کشورهای عربی و اسلامی و سخنرانی رییس جمهور آمریکا گفت: پادشاهان و حاکمان عرب در سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل رقابت دارند و ثروت های کشور را برای نشان دادن ولایتمداری آنان در برابر توطئه سرقت و مخدوش کردن چهره دین و اشغال مقدسات هدیه می دهند.

وی افزود: اگر این مساله را شاهد هستیم باید نتیجه بگیریم که در دوران شکست تاریخی و اشغال لبنان از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1982 و همچنین سپردن مقاومت اسلامی به قاتلان آن به بهانه های مختلف زندگی می کنیم.

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: نشست موسوم به ریاض بدون شک یک لحظه شکست به شمار می آید اما این نوید را می دهیم که این دوران نیز همانند دوران اشغال لبنان است که نیروهای مقاومت بلافاصله عملیات جهادی خود را آغاز کرده تا پس از دو سال و نیم شاهد خروج دشمن صهیونیستی از اکثر مناطق جنوب لبنان بودیم و عملیات ادامه یافت تا اینکه دشمن در سال 2000 بدون هیچ قید و شرطی از کشور خارج شد.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: کسانی که با سرسپردگی در برابر آمریکا در واقع تسلیم دشمن صهیونیستی شده اند، می گوییم که روزهای شما طولانی نخواهد بود و خداوند متعال اجازه حاکمیت طولانی چنین حاکمانی که از همه چیز در برابر هیچ چیز کوتاه می آیند، نمی دهد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد که مسیر طبیعی حوادث بر اساس تجربه تاریخی و معاصر نشان می دهد که این لحظات کم ارزش با لحظاتی متناقض مواجه خواهد شد و هر اندازه که در پسرفت قرار بگیریم به سوی پیشرفت گام برخواهیم داشت.

وی اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی را بهترین دلیل برای وجود خیر و برکت در امت اسلامی عنوان کرد و گفت: زندانیان فلسطینی و مجاهدان در یمن و سوریه و فلسطین و لبنان بهترین نمایندگان امت اسلامی به شمار می آیند و پادشاهان و حاکمان ذلیل، تنها نمایندگان خود هستند./۹۸۰/ ۹۰۲/ع

ارسال نظرات