۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۰۹۷۶
آیت الله علما:

عمل به مبانی قرآن انسان را مشمول عنایت و رحمت خداوند خواهد کرد

آیت الله علما گفت: دعا و تلاشمان در این ماه بر این اساس باشد که مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار گیریم، توجه به قرآن و عمل به آن انسان را مشمول لطف و رحمت بیکران پروردگار خواهد کرد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان ابراز داشت: بزرگان نسبت به عظمت ماه مبارک رمضان تأکید فراوان دارند زیرا در این ماه قرآن کریم نازل شده و خداوند متعال توجه ویژه ای به بندگانش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان دربهای بهشت بر بندگان گشوده شده و دست و پای شیطان بسته خواهد شد، درصدد باشیم که حال و روزمان در این ماه با ایام دیگر متفاوت باشد.

وی در ادامه افزود: دعا و تلاشمان در این ماه بر این اساس باشد که مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار گیریم، توجه به قرآن و عمل به آن انسان را مشمول لطف و رحمت بیکران پروردگار خواهد کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بهتان یکی از گناهان کبیره است اظهار داشت: تهمت و بهتان به مؤمن سبب اذیت و آزار او خواهد شد و گناهی بزرگ برای شخصی است که تهمت را به بنده ای وارد می کند.

آیت الله علما با استناد به حدیثی از رسول اکرم (ص) بیان داشت: کسی که به مؤمنی بهتان زند به گونه ای که آن تهمت در آن شخص وجود نداشته باشد خداوند متعال او را بر روی کوهی از آتش عذاب خواهد داد تا اینکه جزا و عملش را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بهتان زدن به زنی که همسر دارد یادآور شد: تهمت زدن به زنی که دارای همسر است عبادت صد ساله شخص بهتان کار را نابود خواهد کرد و سبب هبط عبادت می شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با اهل تهمت نباید مجالسه داشت زیرا اخلاق و رفتار آنها بر دیگران نیز تأثیر می گذارد.

وی در پایان تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم که رفتار و اخلاقمان قرآنی و الهی شده و گامی مثبتی در جهت تقرب خداوند متعال برداریم./۲۰۲/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات