۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۰۰۹۷۴
فضل الله:

آمریکا میلیاردها دلار از نشست ریاض بدست آورد

امام جمعه بیروت تأکید کرد که آمریکا میلیادرها دلار از نشست ریاض بدست آورده است.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به هفدهمین سالروز اخراج اشغالگران صهیونیستی از خاک لبنان گفت: سالروز آزادی لبنان یک دستاورد بزرگ و نقطه درخشانی برای این کشور کوچک است. ما دشمنی را شکست دادیم که توان نظامی بزرگی در منطقه به شمار می آمد اما این قدرت را با ذلت و خواری از کشور اخراج کردیم.

وی افزود: متاسفانه گروه های سیاسی نتوانسته اند قانون جدید انتخابات را تصویب کنند تا در ثبات کشور نقش داشته باشند. گروه های سیاسی که مخالفت قاطع خود را با قانون کنونی اعلام کرده بودند هم اکنون بار دیگر به آن بازگشته اند.

این روحانی لبنانی نسبت به یورش نظامیان بحرینی به منزل شیخ عیسی قاسم و محاصره منطقه الدراز واکنش نشان داد و تصریح کرد: این کشور از عدم رغبت نظام برای گفت وگو با ملت رنج می برد و از زبان قدرت و خشونت و بازداشت استفاده می کند که این مساله در یورش به منزل شیخ عیسی قاسم و کشتار جمعی از مردم نمایان شد.

حجت الاسلام فضل الله از پایبندی ملت بحرین به شیوه های مسالمت آمیز تقدیر کرد و اظهار داشت: مقامات بحرینی باید در سیاست خود تجدید نظر کرده و بدانند که خشونت سبب پدید آمدن خشونت می شود و زمینه های افزایش بحران ها و دخالت بیگانگان را فراهم می کند.

وی درباره نشست ریاض با حضور رییس جمهور آمریکا گفت: بسیار روشن است آمریکا که برنده نشست آمریکایی ـ عربی ـ اسلامی بوده و میلیاردها دلار را در این نشست بدست آورد. آمریکا با این پول می تواند پرونده های اقتصادی خود را به راه انداخته و فرصت شغلی را در اختیار میلون ها شهروند آمریکایی قرار دهد.

امام جمعه بیروت خروجی این نشست را شکاف و تنش و فتنه در کشورهای عربی و اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: به دولت های عربی و اسلامی شرکت کننده در نشست ریاض می گوییم که یاری از کشورهای بزرگ گزینه خوبی برای حفظ منطقه نیست چرا که این کشورها تنها به فکر مصالح خود هستند./980/ب901/د

ارسال نظرات