۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۰۹۷۲
گزارشی از نماز جمعه عراق؛

تأکید بر برخورد با روزه خواری علنی و انتقاد شدید از نشست ریاض

ائمه جمعه عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به نشست سران کشورهای عربی با آمریکا خاطرنشان کردند که حمایت از تعصب‎های طائفه‎ از اهداف نشست ریاض بود.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق الحسناوی امام جمعه مسجد کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ریاض پایتخت عربستان واکنش نشان داد و گفت: هدف از این نشست حمایت و پشتیبانی از تعصب‎های طائفه‎ای است.

وی افزود: یکی از بارزترین نتایج نشست ریاض افزایش بحران در بحرین و قلع و قمع مردم انقلابی این کشور بود.

حجت الاسلام الحسناوی تصریح کرد: آل‎خلیفه در سایه سکوت مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد و با چراغ سبز کشورهای اسکتباری، دموکراسی در بحرین را به شدت سرکوب می‎کند.

وی تاکید کرد: حمایت از مستکبران و مستبدان منطقه یکی از دیگر از نتایج نشست ریاض بود.

تأکید بر اجرای قانون ممنوعیت روزه خواری در ملاعام

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از مسؤولان دولتی و امنیتی برای اجرای قانون منع روزه خواری در ملاعام دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: مردم و همه دستگاه‎های دولتی باید به این قانون پایبند باشند و احترام ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

وی افزود: نیروهای امنیتی باید با قدرت با کسانی که به صورت عمد به چنین اقدامی می‎پردازند، برخورد کنند.

گفتنی است که وزارت کشور عراق روز گذشته قانون ممنوعیت روزه خواری در ماه مبارک رمضان و تعطیلی رستواران و کافه‎ها را اعلام کرد.

نزاع قطر و عربستان چهره واقعی حامیان تروریست را نشان داد

حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره طی خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، خواستار مقابله با حمله‎های تروریستی به مناطق مختلف عراق شد و گفت: برخی از کشورهای منطقه پشت پرده حمله تروریستی اخیر به منطقه الرمیلة بصره هستند.

وی ادامه داد: رسانه‎های دولتی عراق به جای پوشش گسترده حمله‎های تروریستی به مناطق مختلف این کشور، حمله تروریستی به شهر منچستر انگلیس را پوشش دادند که این موضوع توهین به خون شهیدان است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره اظهار داشت: در جریان افزایش اختلافات عربستان و قطر باردیگر حامیان اصلی تروریسم چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات