۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۰۰۹۶۹
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

ستادهاي نماز جمعه رسانه ديني و اسلامي هستند

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينكه گفتار طلبه ها صداي اسلام وكردار آنها سيماي اسلام است، گفت: در زمان حاضر ستادهاي نماز جمعه رسانه ديني و اسلامي هستند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي بعد از ظهر امروز در جلسه مسؤولان ستادهاي ائمه جمعه شمال استان اصفهان در شهرستان آران و بيدگل، با تبريك حلول ماه مبارك رمضان، ابراز اميدواري كرد از بركات اين ماه با بركت، به ويژه بركات ليالي قدر بهره مند شويم.

وي افزود: ستادهاي نماز جمعه لبيك گويان ‹‹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ›› هستند و مصداق اين آيه شريفه مومناني هستند كه درستادهاي نماز جمعه مشغول به خدمت هستند و شما فعالان در ستاد نماز لبيك گوي اين آيه هستيد.

حجت الاسلام موسوي، گفت: ستادهاي نماز جمعه به اين آيه لبيك گفتند و ‹‹فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ›› را تحقق بخشيدند و اين ‹‹فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ›› را خداوند نمازهاي جمعه را به ذكرالله تعبير كرده است و اين كار شما سعي ‹‹إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ››  است.

وي افزود: نماز جمعه سبب آرامش قلبهاي مومنان مي شود، چرا كه اگر نماز جمعه سبب آرامش قلب ها نشود به رسالت خودش عمل نكرده است، بنابراين اين آرامش بخشي از سوی ستاد نماز جمعه انجام مي شود.

امام جمعه شهرستان آران بيدگل افزود: خداوند، مي فرمايد ‹‹قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى›› آنجا نيز ذكر گويان مصلحين هستند و نماز گزاران جمعه رستگاران هستند و اين بشارت به شما ستادهاي نماز جمعه است.

وي افزود: خداوند مي فرمايد ‹‹ولذكر الله أكبر›› بزرگترين كاري كه شما انجام مي دهيد ذكر خدا روي كره زمين است و اين توفيق بزرگ و كار بزرگي است كه شما به ذكرالله اهتمام داريد.

حجت اسلام موسوي با اشاره به اينكه ما يك سري بايسته ها و الزامات داريم، اظهار داشت: ما در منظر مردم هستيم، از اين رو آيت الله گلپايگاني مي فرمايد، معرف هر نظامي صدا و سيماي آن نظام است و شما طلبه ها نيز معرف اسلام هستيد، گفتار شما صداي اسلام است، كردار شما سمياي اسلام است، بنابراين در زمان حاضر ستادهاي نماز جمعه رسانه ديني و اسلامي هستند.

وي افزود: ستادهاي نماز جمعه مانند رسانه و صدا و سيما هستند، به اين معني كه گفتار شما صداي اسلام و كردار شما سيماي اسلام است و بايد مراقب باشيد اسلام را خوب معرفي كنيد، بنابراين نخستین وظيفه ستادهاي نماز جمعه مراقبت از گفتار و كردار است، چرا كه به شدت و به سرعت بازتاب دارد و حركات و اعمال ما زير نظر است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، اجراي سياست هاي رهبر معظم انقلاب را يكي ديگر از وظايف ستادهاي نماز جمعه اعلام كرد و گفت: نماز جمعه از شئون ولايت و منصب پيامبراكرم(ص) و وصي پيامبراكرم (ص) است.

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: نماز جمعه از پيامبر اكرم(ص) است و بعد از ايشان، امام معصوم است و بعد از امام معصوم ولي فقيه است و نماز جمعه با ولي فقيه مشروع است و اگر ولي فقيه اذن ندهد نماز غصب و باطل است، از اين رو وظيفه ما اين است كه سياست ها و مطالبات ولي فقيه را به مردم ابلاغ كنيم و خود نيز آن را اجرايي كنيم.

وي با بيان اينكه، ابلاغ سياست ها و مطالبات ولي فقيه يكي از مهمترين كارهاي ويژه ستادهاي نماز جمعه است، گفت: سخنراني هاي رهبر معظم انقلاب تنها يك سخنراني صرف نيست، چرا كه سخنراني هاي معظم له دستور و بخشنامه است و بايد بعنوان دستور ولايي آن را اطاعت و اجرايي كنيم.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل درادامه كار ستادهاي نماز جمعه را در اجراي حسن انتخابات مهم دانست و افزود: اگر نمازهاي جمعه نباشد انتخابات به اين خوبي برگزار نمي‌شود، از اين رو ستادهاي نماز جمعه هماهنگ كننده و بستر ساز انتخابات سالم در هر شهرستاني است.

حجت الاسلام موسوي با اشاره به مشاركت 90 درصدي مردم شهرستان آران و بيدگل در انتخابات، گفت: ستاد نماز جمعه از دو ماه قبل از انتخابات فعاليت هاي خود را براي حضور حداكثري، انتخابات سالم و رقابتي، حضور همه جريانهاي سياسي آغاز كرد و براي حسن اجراي انتخابات ستاد نماز جمعه پشتيبان فرمانداري و همراه با فرمانداري، هيأت اجرايي و هيأت نظارت بود و تمامي تلاش خود را براي برگزاري سالم انتخابات به كارگرفت.

وي يادآور شد: حجت الاسلام والمسلمين رئيسي  28 هزار راي و حجت الاسلام روحاني حدود 26 هزار در شهرستان آران و بيدگل به خودشان اختصاص دادند.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در ادامه با اشاره به سند 2030 و مطرح شدن آن در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان آران و بيدگل، گفت: جزئيات سند 2030 قبل از آغاز انتخابات در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان آران و بيدگل مطرح شد اما هيچگونه اشاره اي  به اعتراض امام جمعه در اخبار نماز جمعه به سند 2030 نشد و رسانه ها آن را سانسوركردند.

وي در ادامه حضور زنگنه وزير نفت، در شهرستان آران و بيدگل و تبليغ براي انتخابات و استفاده از ظرفيت دولت براي تبليغ انتخابات را غيرقانوني خواند و افزود: زنگنه در سخنراني خود در آران و بيدگل به امام جمعه در رابطه با سند 2030 انتقادكرد و گفت ما هم مسلمانيم و ريش خود در اسلام سفيد كرديم و چنين سندي را امضاء نمي‌كنيم و آن را انكار كرد.

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: روحاني رييس جمهور بعد از پيروزي انتخابات گفت ما سند را امضا نكرديم، در حاليكه تصويب نامه هيات وزيران در 25 شهريور 95 با امضاي جهانگيري در اسناد دولتي است و يك كار گروه را انتخاب كردند كه اين كارگروه موظف است اين سند را اجرا كند به اين معني كه سند 2030 را هم تصويب و هم موظف به اجرا است و آبان ماه اجرا مي شود.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگيان گفت، سند 2030 تصويب بي سرو صدا و اجراي بي سر و صدا شده است، اما زنگنه وزير دولت آن را انكار مي كند.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، از نماز جمعه به عنوان مركز بصريت افزايي نام برد و با تأكيد براينكه در نماز جمعه بايد سند 2030 را روشنگري كرد، گفت: براي افشاي سند 2030 امام جمعه در ميدان  مبارزه است و نيروهاي امام جمعه در اين ميدان ستاد نماز جمعه هستند./۲۰۲/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات