۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۰۰۹۴۵
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

برگزاری طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در ۲۵ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال ۲۵ بقعه متبرکه در استان میزبان طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی هستند، گفت: این طرح درجهت تبلیغ معارف دینی و احکام اسلامی صورت می گیرد.
طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی همزمان با ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود، گفت: این طرح در راستای تبلیغ معارف دینی و احکام اسلامی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال 25 بقعه متبرکه در استان چهارمحال و بختیاری میزبان طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی هستند، ابراز کرد: برپایی پایگاه های مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات شرعی، ترتیل خوانی و جزءخوانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برپایی خیمه های معرفت و برگزاری جلسات تفسیر از مهمترین برنامه های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه هستند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در قالب این طرح 30 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان اعزام شده اند، اظهار کرد: هدف از اعزام مبلغان نشر و ترویج فرهنگ حیات‌بخش قرآن و بهره‌گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی است.

وی با اشاره به فعالیتهای مبلغان دینی اعزام شده به بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: برگزاری مجالس سخنرانی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و برپایی جلسات قرآن از مهم ترین وظایف این مبلغان دینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، توزیع کتابچه، بروشور، اجرای برنامه هایی همچون برگزاری دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر كشوری و نیز قاریانی از كشور مصر، اطعام دهی به ایتام در شبهای قدر و برپایی سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف در سطح اماکن مذهبی استان چهارمحال وبختیاری ذکر کرد.

این مقام مسؤول همچنین با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان يکی از دستگاه های دست اندرکار فعاليتها و مسابقات قرآنی، دعوت از قاريان برجسته ايرانی و مصری برای حضور در محافل قرآنی را در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده است، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در زمینه ترغیب جوانان و حضور مؤثر و فعال این قشر در مساجد و شرکت در نماز جماعت تأثیر بسزایی برای جامعه و قشر جوان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین اللملی از جمله برنامه های اداره کل اوقاف است که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه این استان برگزار می ‌شود.

گفتنی است: استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر، دارای 97 بقعه متبرکه و یک هزار و 594 موقوفه است./302/9457/ب1

ارسال نظرات