۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۰۰۹۴۲
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

روزه داری سبب اعطای حکمت به انسان می شود

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان باید نسبت به ماه مبارک رمضان شناخت و معرفت داشته باشد، گفت:روزه داری سبب اعطای حکمت به انسان می شود.
حسن سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه ضیافت الهی، عروج روحانی انسان ها و آشتی با خداوند متعال است.

وی افزود: امام راحل بر اساس سیره نبوی و اهل بیت(ع) قبل از ماه مبارک رمضان به مردم بیدار باش می دادند و تذکراتی می فرمودند، در ماه مبارک رمضان خیرات، برکات، رشد و معنویت بسیاری وجود دارد که انسان باید استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید متناسب با قیامت و بهشت زندگی کند، اظهار داشت: آلودگی باید برطرف شود تا انسان اهل بهشت باشد، روزه ماه مبارک رمضان حرام ها را  در  بدن انسان از بین می برد، چه بسا انسان هایی از آغاز ماه مبارک رمضان ناراحت باشند در حالی که انسان باید خوشحال باشد، این ناراحتی برای این است که انسان معرفت ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات اگر انسان می دانست ماه مبارک رمضان چه سودی برای او دارد مرتب سجده می کرد و شکر خدا را به جا می آورد، باید نسبت به ماه مبارک رمضان معرفت و شناخت پیدا کرد، در این ماه خواندن یک آیه قرآن برابری با ختم قرآن می کند و نفس کشیدن در آن ثواب و خواب در آن عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که انسان باید برای استفاده از ماه مبارک رمضان برنامه ریزی حساب شده و دقیق داشته باشد، ابراز داشت: انسان در این ماه باید با قرآن کریم انس داشته باشد، شیعیان باید برای عبادت حساب بیشتری باز کنند.

وی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان حداقل دو کار مهم باید انجام داد، یکی پاک شدن از گناه و آلودگی ها است، کسی که ماه رمضان را بگذارند و پاک نشود ضرر بسیار بزرگی کرده است، کار دومی که باید انجام شود این است که برای آینده برنامه حساب شده داشته باشیم و برای قیامت توشه برداریم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شب های قدر در ماه مبارک رمضان واقع شده است که انسان می تواند خیر و برکت زندگی خود را تأمین کند، نخستین قدم برای بهره مند شدن از رمضان معرفت نسبت به این ماه است، روزه داری سبب اعطای حکمت به انسان می شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات