۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۰۰۸۹۹
امام جمعه خوی:

بی تفاوتی در برابر روزه خواری علنی عذاب الهی به دنبال دارد

امام جمعه خوی گفت: مقابله با روزه خواری علنی وظیفه دینی عموم مسلمانان و مسؤولان است بنابراین باید حداقل با تذکر لسانی داده شود که اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند بنابر فرموده رسول خدا از رحمت الهی دور می شود.
حجت الاسلام موسوی شکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: بر اساس مفاد آیات قرآن، رسیدن به مرحله تقوا فلسفه وجوب روزه ماه رمضان است.

خطیب جمعه خوی با پرداختن به برکات روزه داری ماه رمضان اظهار داشت: آمرزش گناهان، شمول نظر رحمت خداوند، طلب آمرزش ملائکه بر روزه داران، پوشانده شدن عیب های روزه داران در محضر خداوند از جمله آثار روزه داری برشمرد.

وی ادامه داد: بنابر فرمایش پیامبر اکرم(ص) هر کس دین خود را حفظ کند، خویشتن را نگه دارد، به خویشاوندانش نیکی کند، همسایه اش را نیازارد، حال برادرانش را مراعات کند و زبانش را در کام نگه دارد، خداوند گناهانش را می بخشد.

خانواده زندانیان نخستین قربانیان جرم و جنایت هستند

مسؤول حوزه های علمیه خوی در خطبه دوم نماز با اشاره به روز 5 خرداد که به عنوان روز نسیم مهر یا حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، اظهار داشت: بدون تردید اکثریت قریب به اتفاق خانواده های زندانیان که هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی مجرم ندارند در جامعه به عنوان اولین قربانیان جرم و جنایت به حساب می آیند که در زندگی خود با بحران های متعددی مواجه می شوند.

وی مواجه شدن با بحران معاش زندگی، ترک تحصیل از سوی فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، روی آوردن به تکدی گری، روی آوردن همسران به طلاق و نگرش منفی جامعه به همسر و فرزندان را از جمله مشکلات خانواده های زندانیان برشمرد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه اظهار داشت: در عین حال که نهادهای حمایتی در حد وسع و توان خود در خدمت خانواده ها هستند اما کمبود اعتبارات شرایط دشواری را به وجود آورده است از این رو ضرورت دارد همه اقشار جامعه و مردم نوع دوست به رسالت های دینی خود در این زمینه به ویژه در ماه مبارک رمضان عمل کنند.

بی تفاوتی در برابر روزه خواری علنی عذاب الهی به دنبال دارد

امام جمعه خوی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امام زین العابدین (ع) از درگاه خداوند درخواست می کند توفیق شناخت فضیلت و پاس داشتن حرمت ماه مبارک رمضان را به ما الهام فرما و ما را به روزه داری این ماه با نگه داری اندام از گناهان یاری فرما

وی ادامه داد: بسی جای تأسف است بعضی از انسانهای غافل عظمت و جایگاه ماه رمضان را نمی فهمند لذا به روزه خواری علنی می پردازند.

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: براساس آموزه های اسلامی مقابله با روزه خواری علنی وظیفه دینی عموم مسلمانان و مسؤولان است بنابراین باید حداقل با تذکر لسانی داده شود که اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند بنابر فرموده رسول خدا(ص) از رحمت الهی دور می شود.

بیشترین سود استعمال دخانیات را کمپانی های آمریکا می برند

خطیب جمعه خوی با اشاره به 10 خرداد روز جهانی بدون دخانیات تصریح کرد: طبق گزارشات در کشور ایران نزدیک به 10 میلیون نفر سیگاری روزانه بیش از 3 میلیارد تومان یعنی در هر سال بیش از 1 هزار میلیارد تومان خرج سیگار می کنند.

وی ادامه داد: سالیانه 54 میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود که نزدیک به 12 میلیارد نخ آن در داخل تولید می شود و بقیه از طریق قاچاق وارد و توزیع می شود بعبارت دیگر بیش از 75 درصد پول سیگار به خارج از کشور می رود.

حجت الاسلام شکوری گفت: افراد غیر سیگاری به ویژه کودکان و همسران افراد سیگاری به اندازه خود سیگاریان در معرض مضرات دود سیگار هستند این افراد بیگناه بطور اجباری سلامتی خود را از دست می دهند.

وی اظهار داشت: کمپانیهای آمریکایی سالیانه بالغ بر 6 هزار میلیارد سیگار تولید می کنند حدود 3 درصد آن در آمریکا مصرف می شود و 97 درصد بقیه به کشورهای فقیر و یا در حال توسعه صادر می شود از این طریق سالانه بیش از 300 میلیارد دلار سود شرکتهای آمریکایی است که معادل 20 سال فروش نفت ایران است.

خاطرات دوران دفاع مقدس سرشار از روحیه و منطق است

حجت الاسلام شکوری در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از فرماندهان، رزمندگان، هنرمندان و دست اندرکاران برنامه های شب های خاطره دفاع مقدس، گفت: رهبری در این دیدار حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه ماندگاری انقلاب اسلامی، توکل عملی بر خداوند احدیت، نهراسیدن از قدرت ها، فائق آمدن بر موانع و مشکلات و به راه افتادن جریان راهیان نور را از آثار و برکات دوران دفاع مقدس نام برد./202/936/ب1

ارسال نظرات