۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۰۰۸۹۱
در آستانه ماه مبارک صورت گرفت؛

اعزام بیش از یک هزار مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعزام بیش از یک هزار مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی این استان در آستانه ماه مبارک خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر از این مبلغان غیربومی و از استانهای قم و اصفهان به این استان اعزام شده اند.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اعزام مبلغ به مناطق مختلف را از مهمترین رسالتهای سازمان تبلیغات بیان کرد و گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته، با آغاز ماه مبارک رمضان، مبلغان دینی فعالیت خود را در مناطق شهری و روستایی این استان آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکهزار و 50 مبلغ دینی از دیروز به مناطق شهری و روستایی این استان اعزام شده اند، تصریح کرد: 600 نفر از این مبلغان غیربومی و از استانهای قم و اصفهان به این استان اعزام شده اند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه ترویج ارزشهای دینی و سبک زندگی اسلامی در بین جامعه مهمترین رسالت مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان است، افزود: برگزاری نماز جماعت، پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره دینی، برگزاری محافل معنوی متناسب با ماه مبارک رمضان، سخنرانی دینی و پاسخ به شبهات جوانان از دیگر وظایف مبلغان دینی است.

وی با اشاره به اینکه اگر مباحث دینی به‌ درستی به مردم انتقال داده شود قطعاً جامعه‌ عاری از آسیب خواهد شد، اظهار کرد: برخی احادیث از سوی افراد غیرمتخصص بیان می ‌شود که طلاب باید به این اشتباه گویی ‌ها پاسخ مناسب دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در کنار امر تبلیغ و پرداختن به احکام ویژه روزه داران در ماه مبارک رمضان، مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر، زکات و تفسیر قرآن نیز مورد توجه مبلغان قرار می گیرد، افزود: آموزشهای لازم بر اساس نیازهای بومی به مبلغان دینی داده شده است.

این مقام مسؤول، گفتمان سازی را لازمه ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و افزود: اگر می خواهیم سبک زندگی مردم اسلامی و فراگیر شود، باید در جامعه گفتمان سازی صورت گیرد که این مهم از سوی کارشناسان دینی که همان مبلغان هستند، انجام می گیرد.

این مقام مسؤول رشد فرهنگی را مهمترین نیاز امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: تا فرهنگ مردم اسلامی نشود و تا زندگی مردم با دین گره نخورد، مشکلات جامعه برطرف نمی شود که در این بین نقش مبلغان دینی غیرقابل انکار است./302/9457/ب1

ارسال نظرات