۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۰۰۸۸۶
آیت الله طبسی:

وهابیان با رژیم صهیونیستی هم پیمان هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات آل‎سعود و وهابیان خاطرنشان کرد که وهابیان با رژیم صهیونیستی هم‎پیمان هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم الدین طبسی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با یکی از علمای اهل تسنن آفریقا، یکی از مشکلات جامعه اسلامی را وجود خوارج و ناصبی‎های دانست و تصریح کرد: حتی علمای اهل تسنن نیز وهابی‎ها را ناصبی و اشغال کننده حرمین شریفین می‎دانند.

وی افزود: وهابی‎ها با همه مسلمانان مشکل دارند و هیچ شخصی غیر از خودشان را اصلا قبول ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وهابیان درپی امنیت اسرائیل هستند، تصریح کرد: وهابی‎های کشورهای مختلف اسلامی نظیر لیبی، بحرین، یمن و عراق را تخریب کرده‎اند و تا اکنون حتی یک تیر به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نکرده‎اند و این مساله نشان دهنده هم پیمانی آن‎هاست.

وی تاکید کرد که علمای دین وظیفه دارند که امت اسلامی را از چنگال وهابی‎ها نجات دهند.

آیت الله طبسی با اشاره به سفر خود به حج عمره و واجب اظهار داشت: حاجیان هر سال که به حج می‎روند می‎بینند که آل‎سعود بخشی از اماکن تاریخی نظیر منزل حضرت خدیجه (ع) و قبور مومنان را تخریب کرده‎اند اما در نقطه مقابل قصر کعب ابن اشرف الیهودی و خیبر را که از نشانه‎های یهودیان است، باقی گذاشتند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقدامات حاکمان آل‎سعود در سالیان مختلف را بررسی کنیم در میآبیم که اگر به جای آل‌سعود که ادعای اسلام دارد، حاکمان یهودی بر عربستان حکومت می‎کردند، وضعیت کنونی هیچ تفاوتی نداشت، زیرا یهودیان خواهان نابودی آثار اسلامی هستند که این هدفشان با آل‎سعود محقق شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: قبلا در حرم الشریفین کرسی مذاهب مختلف اهل تسنن نظیر شافعی، حنبلی، مالکی و حنفی وجود داشت اما اکنون فقط کرسی وهابیت وجود دارد.

وی با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی با آمریکا در ریاض پایتخت عربستان عنوان کرد: آل‎سعود در حالی میلیون‎ها دلار فقط به عنوان هدیه به خانواده دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هدیه داد که مردم در کشورهای آفریقایی و یمن با گرسنگی شدید مواجه هستند.

آیت الله طبسی گفت: با توجه به شواهد تاریخی، مروان ابن حکم موسس افکار وهابیت است به طوری که مردم را از زیارت قبر رسول اکرم (ص) منع می‎کرد. امروز حرمین شریفین غصب شده است و غاصبان به ظاهر مسلمان اما در باطن از خوارج هستند.

وی افزود: وهابیان پیروان سلف نیستند بلکه پیروان شیطان هستند، زیرا عقاید وهابیان در دوران کنونی اگر صحیح باشد، گذشتگانشان همه کافر هستند و اگر عقاید گذشتگان صحیح باشد، وهابیان کافر هستند./۹۹۴/ب۹۲۱/ف

ارسال نظرات