۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۰۸۷۳

عمار آذربایجان آخرین نماز جمعه خود را در تبریز اقامه کرد

امام جمعه تبریز در آخرین نماز جمعه خود با بیان اینکه سه ماه حضور موقت در نمایندگی ولی فقیه ۲۲ سال به طول انجامید، گفت: مردم مرا حلال کنند و حجت الاسلام آل هاشم را مورد حمایت قرار دهند.
آیت الله مجتهد شبستری نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در آخرین نماز جمعه خود در منصب امامت جمعه تبریز، پس از 22 سال مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب در منصب امامت جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با مردم انقلابی و همیشه در صحنه آذربایجان خداحافظی کرد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری مردی که همواره در خبرگان رهبری از جایگاه بسزایی برخوردار بوده و جرقه یادآوری خاطره امام خمینی (ره) درباره زعامت مقام معظم رهبری، از سوی او زده شد.

تبریز جایی بود که به برکت این عالم مجاهد محور فتنه افکنی در سال 88 شد، این مجتهد خستگی ناپذیر در یکی از بزنگاه های نظام اسلامی، حرکتی عمار وار انجام داد و در 8 دی سال 88، با سخنرانی طوفانی خود سبب شد تا امواج دشمن شکن و فتنه افکن مردم ایران در 9 دی به خروش آید و فتنه گری و پرونده فتنه و فتنه گران را مختومه اعلام کنند.

تبریز هیچ گاه این عالم مجاهد و انقلابی را فراموش نخواهد کرد و خدمات وجود پر برکت آیت الله مجتهد شبستری در این شهر و استان ماندگار ماند، مصلی اعظم تبریز را می توان یادگاری ارزشمند برای امامت جمعه وی دانست که سال‌های متمادی در این شهر خاطره اقدامات عمار گونه آیت الله مجتهد شبستری را یاد آوری خواهد کرد.

حوزه علمیه ثامن الحجج (ع) که مرکزی علمی و دینی بی نظیر در کشور خواهد شد نیز از ثمرات وجود عالمی مجاهد در این شهر و استان است که مرکز دیانت و ترویج اسلام و مبارزه با تهاجمات دشمنان خواهد شد، رفتن آیت الله مجتهد شبستری از استان برای همه دوستداران وی و مردم انقلابی استان و منطقه یک ضایعه بزرگ و سبب تأسف است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در آخرین نماز جمعه خود در منصب امامت جمعه تبریز با اشاره به محول کردن مسؤولیت امامت جمعه تبریز به حجت الاسلام والمسلمین سید علی آل هاشم، ادامه داد: طلب حلیت و خداحافظی دارم و به دلیل مشکلات جسمانی از رهبر معظم انقلاب تقاضای کناره گیری می کردم که مورد رضایت قرا نمی گرفت ولی اخیرا لطف کردند و پذیرفتند.

وی ادامه داد: از مردم تبریز و آذربایجان هیچ گله ای ندارم و راضی هستم، اما چون پزشکان گفته اند که باید در روی صندلی نماز بخوانید که این برای کسی که امام جمعه است سخت است، اگر در صحبت ها تند صحبت کردم و یا جواب سلام نداده ام طلب حلالیت می کنم و شرمنده که به خانواده شهدا کم سر زده ام، ان شاءالله شما مرا دعا کنید و باز هم تبریز خواهم آمد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: از جمعه هفته آینده حجت الاسلام آل هاشم عهده دار امامت جمعه تبریز خواهند شد و تقاضا دارم که با اتفاق  و اتحاد این ذریه هاشمی را نیز مورد حمایت قرار دهید و در ابتدا سه ماه قرار بود در خدمت مردم باشم که با اصرار مردم مؤمن و انقلابی تبریز، 22 سال به طول انجامید، بنده را در طول این سال ها حلال کنید.

امروز نمازگزاران تبریز با یادآوری خدمات ارزشمند و حضور انقلابی آیت الله شبستری در نماز جمعه تبریز در طول 22 سال، لحظاتی به یاد ماندنی از وداع و خداحافظی با عمار آذربایجان را ثبت کردند و قدردانی خود را از این مرد بزرگ با حال و هوایی خاص به نمایش گذاشتند./202/854/ب1

ارسال نظرات