۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۰۰۸۶۰
آیت الله نعیم آبادی:

فقرا و مساکین در ماه رمضان فراموش نشوند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان، احسان به فقرا و مساکین نباید فراموش شود، ممکن است افرادی به خاطر فقر نتوانند روزه بگیرند، کسانی که تمکن مالی دارند به این افراد کمک کنند.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان و اهمیت این ماه در اسلام و جهان از این ماه به عنوان یکی از ظرفیت‌ های مهم ملسمانان یاد کرد و گفت: در این ماه مسلمانان از هر مذهب و قشری عقاید خود را با روزه گرفتن و به جا آوردن اعمال مخصوص نشان می‌ دهند.

وی با اشاره به چگونگی بهره مندی از فرصت ماه مبارک رمضان افزود: همان گونه که از قرآن و روایات ما برمی آید این ماه از افضل ماه هاست و انسان باید تلاش کند تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: عبادت در این ماه برابر با چندین سال عبادت در ماه های دیگر است چنانکه نقل شده قرائت هر آیه قرآن ثواب ختم قرآن را دارد، انسان تا می تواند در این ماه باید به عبادت بپردازد و وجودش را به نور عبادت روشن کند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه ماه رمضان، ماه ضیافت است و خداوند بهترین فرصت را برای تزکیه نفس انسان فراهم کرده است، افزود: ملائکه در این شب ها حضور دارند و حضورشان به این معناست که باب های شهوات بسته شده است، یعنی شیاطین کمتر فعال اند و ابواب به رویشان بسته شده است،

امام جمعه بندرعباس همچنبن تاکید کرد: انسان در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خلوت با خود دارد، خوب است که اخلاص پیشه کند و این اخلاص هنگامی به دست می آید که انسان با خودش صادق باشد.

وی با اشاره به اهمیت تدبر در آیات وحی تصریح کرد: هر آیه از قرآن در واقع ایستگاهی است برای اندیشیدن که ماه مبارک رمضان نیز فرصتی مناسب برای تدبر در قرآن است.

آیت الله نعیم آبادی همچنین تاکید داشت: در ماه مبارک رمضان، تسلط و حاکمیت بر زبان و اندیشه همراه با حفظ آبرو و شخصیت افراد از کارهایی است که مسلمانان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، کمک به فقرا را یکی از عبادت هایی ذکر کرد که در ماه مبارک رمضان همواره به آن تاکید شده است و ادامه داد: در این ماه مبارک، احسان به فقرا و مساکین نباید فراموش شود، ممکن است افرادی باشند که به خاطر فقر نتوانند روزه بگیرند، بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند به این افراد کمک کنند.

وی، صله رحم، قرائت قرآن، مهربانی، بخشش را از دیگر وظایف روزه داران عنوان کرد و گفت: رمضان ماه فضائل اخلاقی و بهترین زمان برای تقویت این حسنه‌ های اخلاقی در وجود انسان است.

آیت الله نعیم آبادی با بیان این که رمضان بهترین فرصت برای تقویت روحیه عفو، گذشت و برادری در جامعه است، عنوان کرد: باید این ویژگی‌ ها را در این ماه عزیز در میان خودمان تقویت کنیم و اختلافات را که سبب تضعیف جامعه‌اسلامی می ‌شود، کنار بگذاریم./302/851/ب1

ارسال نظرات