۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۰۰۸۵۴
حجت الاسلام حسینی اراکی:

ماه مبارک رمضان منشأ رحمت و مغفرت الهی است

استاد سطح عالی حوزه علمیه ماه رمضان را ماه ریزش رحمت الهی خواند و گفت: این ماه منشأ خیر، برکت، رحمت و مغفرت از جانب پروردگار عالم است.
ماه رمضان

حجت الاسلام سید جواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرارسیدن ماه میهمانی خدا عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فضایل و برکات فراوانی دارد که پیامبر اسلام(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان با ایراد خطبه ای مفصل به بیان این فضایل پرداختند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در این خطبه از روی آوردن ماه رمضان به مردم سخن گفتند، ماهی که منشأ خیر، برکت، رحمت و مغفرت از جانب پروردگار عالم است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب به خداوند است که اگر غنیمت شمرده شود می تواند انسان را در مسیر کمال و تعالی به رشد برساند.

این کارشناس دینی اضافه کرد: همانگونه که پیامبر اسلام(ص) فرمودند، بهترین عمل در این ماه مبارک، دوری از گناه و اجتناب از معصیت الله است که باید این موضوع در صدر کارهای ما قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به برخی دیگر از اعمال این ماه خاطرنشان کرد: صله رحم، مهر و محبت به دیگران، افطار دادن به مؤمنان، انس با قرآن و ادعیه از دیگر کارهایی است که در این ماه مبارک که حتی نفس کشیدن در آن نیز عبادت است می تواند موجب استفاده بیشتر از برکات این ماه شود.

وی ادامه داد: در این ماه رحمت خداوند ریزش دارد و مانند بارانی است که بر همه نازل می شود و اگر این ماه مبارک بگذرد و کسی آمرزیده نشود از رحمت خدا محروم شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تأکید کرد: ما باید در این ماه خود را آماده کنیم و در معرض باران رحمت الهی قرار دهیم تا از برکات این ماه مبارک بهره مند شویم و شامل برکت، رحمت و مغفرت خداوند در این ماه باشیم.

وی در ادامه ابراز کرد: سرور و شادی روزه دار در دو زمان به وجود می آید؛ یکی در زمان افطار و دیگری در هنگام لقاء الله و باید تلاش کنیم تا در این ماه مشمول این شادی و سرور شویم.

حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مردم مؤمن ایران اسلامی از خیرات و برکات این ماه بهره مند شوند و بتوانند از فیوضات آن استفاده کنند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات