۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۰۰۸۵۳
حجت الاسلام رفعتی مطرح کرد؛

تبیین معارف قرآن و اهل بیت مهم‌ترین وظیفه مبلغان ماه رمضان

مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور بیان معارف قرآن و اهل بیت(ع) را از مهم‌ترین وظایف تبلیغی در ماه رمضان دانست و بر پاسخگویی به شبهات موجود در جامعه توسط روحانیان تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی

حجت الاسلام عباس رفعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد بهترین زمان برای تبلیغ معارف و مبانی دینی و اعتقادی محسوب می شود.

وی افزود: در این ماه که دلها به خداوند نزدیک می شود، مردم آماده پذیرش معارف و مبانی دینی می شوند و باید مبلغان و روحانیان از این فرصت برای تبلیغ مؤثر استفاده کنند.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی تصریح کرد: مبلغان در ماه مبارک رمضان باید فعالیت های تبلیغی خود را در دو بخش ارائه کنند و از ظرفیت های این ماه برای پاسخگویی به شبهات و سؤالات افراد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان بهره گیری کنند.

وی اضافه کرد: تبیین معارف قرآن و اهل بیت (ع) به عنوان مبانی فکری و اعتقادی جامعه به عنوان مهم‌ترین موضوعی است که باید در جامعه تبیین و ترویج شود و بهترین زمان برای بیان آنها همین ماه مبارک رمضان است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت تبیین معارف قرآن در این ماه خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن مطرح است و باید از طراوت و شادابی دلها در این ماه برای تبیین معارف قرآنی بهره برد و جامعه را با این معارف آشنا کرد.

وی تأکید کرد: مسأله مهم دیگری که در این ماه باید مورد توجه قرار گیرد، تبیین مسائل روز به ویژه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که سؤالات متعددی پیرامون آنها در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام رفعتی در ادامه ابراز کرد: بعد از انتخابات اخیر در کشور، سؤالات و شبهات متعددی در مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه به وجود آمده که ناشی از بازتاب ها و پیامدهای انتخابات است که روحانیان و مبلغان باید با علم به موضوعات موجود، پاسخ شبهات و سؤالات متعدد در این زمینه را بدهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: باید مبلغان و روحانیان از ظرفیت ماه مبارک رمضان و منبرهای این ایام استفاده کنند و آسیب های اجتماعی و ضربه هایی که به باورهای مردم وارد شده است را شناسایی کرده و در مقام پاسخگویی به آنها برآیند و لذا با توجه به شرایط کنونی جامعه، وظیفه مبلغان در ماه رمضان امسال بسیار سنگین و دشوار است./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات