۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۰۰۸۵۲
حجت الاسلام مرتضوی:

دوری از گناه بهترین عمل در ماه مبارک رمضان است

مدیر مدرسه علمیه قدیری دوری از گناه را بهترین عمل در ماه مبارک رمضان دانست و بر استفاده از هر ثانیه این ماه برای تقرب به خداوند تأکید کرد.
حجت الاسلام مرتضوی

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: آنچه از قرآن و روایات درک می شود، نشان دهنده اهمیت و ویژگی های خاص ماه مبارک رمضان است که این ماه را از دیگر ماه های سال متمایز می کند.

وی افزود: ماه رجب به ماه ولایت، ماه شعبان به ماه نبوت و ماه رمضان به ماه مهمانی خدا معروف است و در این ماه رحمت، مغفرت و برکت های پروردگار بر بندگانش نازل می شود.

مدیر مدرسه علمیه قدیری تصریح کرد: این ماه منشأ خیر و برکات فراوانی از جانب خداوند متعال است و قرآن در آن نازل شده و لیالی قدر نیز در این ماه قرار دارد که هرکدام از این موارد برای عظمت یک ماه کافی است و ماه رمضان تمامی این عظمت ها را یکجا به همراه دارد.

وی اضافه کرد: ماه رمضان ماه ریخت و پاش رحمت خداوند است و در روایات ما به این نکته اشاره شده است که در موقع افطار خداوند هزاران بنده را مورد لطف و مرحمت قرار داده و آنها را می بخشد.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به ویژگی های روزه داری در این ماه خاطرنشان کرد: هرکس در این ماه روزه دار باشد، ملائکه برای او استغفار می کنند و این برکاتی که در این ماه وجود دارد که حتی نفس کشیدن و خوابیدن انسان روزه دار نیز عبادت محسوب می شود، در هیچ ماه دیگری وجود ندارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در این ماه مبارک باید چند کار انجام داد تا از برکات آن به بهترین نحو استفاده کرد که  دوری از گناه را به عنوان بهترین عمل در این ماه می توان نام برد.

مدیر مدرسه علمیه قدیری ابراز کرد: دعا و نیایش در پیشگاه خداوند به ویژه در نیمه های شب و تلاوت قرآن و همچنین انس با ادعیه مأثوره که از جانب اهل بیت(ع) به ما رسیده است از دیگر کارهایی است که موجب درک بهتر این ماه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه که در آخرین جمعه ماه شعبان بیان کردند، ویژگی ها و فضایل ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار دادند و بهترین کار در این ماه را «ورع عن محارم الله» یعنی دوری از گناه دانستند و لازم است تا مردم مؤمن ما نیز دوری از گناه را در دستور کارهای عبادی خود قرار دهند تا ان شاءالله برکت، رحمت و مغفرت این ماه مبارک شامل حال همه ما شود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات