۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۰۸۴۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ترک گناه مهم‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روزه واقعی با ترک گناه محقق می‌شود، گفت: ترک گناه مهم‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر(ع) درباره چگونگی مراقبت در ماه مبارک رمضان، گفت: دین اسلام، دین شریعت و آداب است.

وی افزود: عبادت افزون بر اجزاء و شرایطی که دارد دارای کمالات و آدابی هم هست. ملتزم به آداب بودن بسیار سخت و دشوار است و نیاز به معرفت انسان دارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه با رعایت آداب عابد سریعتر به کمال مقصود می‌رسد، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: روزه تنها خود داری خویش از خوردن و آشامیدن نیست بلکه آدابی در ماه رمضان است که باید رعایت شود تا یک روزه تمام انجام شود؛ روزه دراصل خود نگاه داشتن است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تعبیر امام از روزه واقعی، مبادرت داشتن به سکوت است و این سکوت مربوط به خاموش کردن همه اعضا و جوارح از گناهانی همچون سب دشمنان، افترا، دروغ، حسادت، نزاع، نگاه به نامحرم و غیره است.

وی درباره اینکه انسان باید از سب دیگران بپرهیزد، گفت: سب دشمنان در اسلام مورد نهی و بازگو کردن حقایق درباره عملکرد آنان توصیه شده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تاکید بر اینکه انسان باید عملش را با عمل بزرگان همراه کند، ابراز کرد: در هنگام عبادت اگر عابد عملش را به بزرگان هدیه کند ارزش آن عبادت افزون می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پرهیز از کلام بی ربط انسان را به سمت و سوی کمال سوق می‌دهد، گفت: سکوت انسان را ملکوتی می‌کند بزرگان به دلیل راندن یک کلام بی ربط سالیان سال در محضر خداوند اشک می‌ریزند.

وی درباره غیبت، عنوان کرد: غیبت بندگی انسان را از بین می‌برد، گناه غیبت با هفتاد عمل ناپسند زنا برابری دارد پس چگونه انسان می‌تواند به راحتی مرتکب این عمل زشت و قبیح شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان خاطر نشان کرد: مشغول شدن به دنیا انسان را از توجه به آخرت باز می‌دارد لازم است انسان در همه اوقات به ویژه در ماه مبارک رمضان قیامت را یاد کند و بداند که دنیا پلی برای آخرت است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

 

ارسال نظرات