۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۰۰۸۲۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری جشن «شکرگزاری قرآن» در کانون علویون رودان، تاکید بر تدوین چشم انداز برای کانون های مساجد و اجرای طرح «سلامت و دکتر مسجد» در کانون امام زین العابدین از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، مهدی نایبی دهبارز مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهرستان رودان از برگزاری جشن «شکر گزاری قرآن» ویژه دختران ۹سال در این کانون خبرداد و گفت: این آیین به همت کانون فرهنگی هنری علویون و با همکاری دبستان دخترانه دانش شهر رودان در مسجد جامع برگزار شد.
 
وی افزود: 28 نفر از دختران 9 ساله دبستان دانش به مدت 33 روز در کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم کانون فرهنگی هنری علویون شرکت کنند.
 
نایبی اضافه کرد: این کلاس ها همه روزه ساعت 10 صبح از شنبه تا چهارشنبه زیر نظر سرکار خانم کلثوم قنبرزاده از مربیان قرآن کانون فرهنگی هنری علویون برگزار شد.

وی به ارتباط گیری موثر کانون فرهنگی هنری علویون با مدارس جهت جذب نوجوانان و جوانان به مسجد اشاره کرد و گفت: طی دو سه سال اخیر برنامه های متنوع قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخوانی، مشاوره ای و اردویی به همت کانون در سطح مدارس برگزار شده است.

کانون های مساجد باید دارای چشم انداز باشند

حجت الاسلام احمد پهلوانی مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در آیین افتتاحیه طرح آسمانی ها(اوقات فراغت) کانون های فرهنگی هنری شهرستان رودان،یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری را احیای کارکردهای متنوع مساجد دانست و تاکید کرد: کانون ها باید برای گام برداشتن در مسیر عمران معنوی مساجد، برای خود چشم انداز تعریف کنند.

وی با تاکید بر اجتناب کانون ها از تک رویی، افزود: کانون های فرهنگی هنری باید مساجد با راه اندازی هیات های اندیشه ورز، آسیب های و نیازهای فرهنگی هر منطقه را شناسایی و سپس براساس اولویت ها برنامه ریزی و حرکت کنند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از ترویج فرهنگ مطالعه، غدیر، نماز، مهدویت، سبک زندگی، کاهش آسیب های اجتماعی، شعار سال، جمعیت و امر به معروف و نهی از منکر را از اولویت های امسال کانون ها اعلام کرد و گفت: خروجی همه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باید منجر به رشد و تعالی فرهنگ دینی در جامعه شود.
 
حجت الاسلام پهلوانی در ادامه با اشاره به مولفه های مسجد تراز اسلامی، عنوان کرد: برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی الزاماتی وجود دارد که مهمترین آنها وجود امام جماعت متقی و دغدغه مند دین است.
 
وی از ارتباط گیری موثر کانون های فرهنگی هنری با مراکز علمی و آموزشی به عنوان یکی دیگر از مولفه های دستیابی به مسجد تراز اسلامی معرفی کرد و افزود: برای تحقق این مهم کانون نباید از ظرفیت نخبگان، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی محله و یا روستا غفلت کند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان رسانه ای کردن برنامه ها، فعالیت و اقدامات کانون های فرهنگی هنری، توجه ویژه به دو قشر مهم کودک و نوجوان و همچنین جامعه موثر بانوان، اهتمام جدی به امر آموزش و بهره گیری از ابزار هنری را از دیگر مولفه ها برشمرد.

اجرای طرح «سلامت و دکتر مسجد» در کانون امام زین العابدین

حجت الاسلام عبدالرسول باستین،مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد امام زین العابدين(ع) نایبند جنوبی بندرعباس از اجرای طرح «سلامت و دکتر مسجد» در این کانون خبر داد و گفت: این کانون با همکاری آزمایشگاه رازی بندرعباس به مناسبت درپیش بودن ماه مبارک رمضان، طرح «سلامت و دکتر مسجد» را اجرا می کند.
 
وی به شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» اشاره کرد و با ذکر این نکته که برخی از بیماری‌ها قابل پیشگیری می باشند، افزود: برخی از بیماری‌ها نیز به علت اینکه عوامل ایجاد‌کننده آن، ناشناخته هستند یا ممکن است چند عامل مختلف در ایجاد آن نقش داشته باشند؛ قابل پیشگیری نیستند.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد امام زین العابدين(ع) نایبند جنوبی بندرعباس با یادآوری اینکه تشخیص زودرس این بیماری‌ها به دلیل میسر ساختن درمان سریع و مؤثر، کاهش عوارض بیماری و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی در علم پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: پس به این ترتیب می‌توان گفت حتی افراد سالم جامعه که هیچ گونه بیماری و سابقه فامیلی بیماری هم ندارند؛ باید آزمایش‌های چکاپ (check up) را انجام دهند. 

وی، طرح «سلامت و دکتر مسجد» یا آزمایش‌های چکاپ (check up) از ایده های ابتکاری کانون امام زین العابدین(ع) برای بررسی وضعیت سلامتی افراد با کمترین هزینه برشمرد و بیان کرد: افراد علاقه مند صبح ها ساعت هشت صبح بدون ناشتا و با همراه داشتن دفترچه بیمه به مسجد مراجعه کنند./۳۰۳/۸۵۱/ب۱

ارسال نظرات