۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۰۰۸۱۵
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

رمز سعادت، یاد همیشگی خداوند در زندگی است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که قدم نخست در جهت رسیدن به مقامات عالی عرفانی و معنوی پایبندی به عبادات یومیه است، گفت: رمز سعادت یاد همیشگی، مستمر و پیوسته خداوند متعال در زندگی است.
حجت الاسلام اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که اهل بیت به ما معارفی را برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت منتقل کرده اند، گفت: همه این بیانات در قالب دعا اما با هدف آموزش معارف دینی است؛ در حقیقت بیان آنان کلاس درسی است که امام معصوم برای ما برگزار کرده و در آن معارف دینی را به بهترین نحو انتقال داده است.

وی ادامه داد: دعای افتتاح ماه مبارک رمضان مجموعه ای از عقاید دینی ماست که در قالب دعا مطرح شده و ما با خواندن آن اعتقادات را تکرار و تلقین به خود کرده که این معارف دینی را ائمه اطهار در قالب تعقیبات نماز  به ما آموختند؛ بنابراین نگاهمان به مناجات ها و دعاهای یادگار مانده باید آموزشی باشد به این دید که اهل بیت حقایقی را به ما منتقل کرده اند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که بدون کمک و یاری خداوند تلاش انسان به نتیجه نمی رسد، خاطر نشان کرد: در وهله نخست خود انسان باید اهل تلاش و فعالیت برای رسیدن به سعادت اخروی باشد؛ از سوی دیگر بنا به روایات  دعا محجوب است مگر هنگامی که دعا کننده بر پیامبر و آل او درود فرستاده و  آن موقع در های آسمان به روی همه باز می شود.

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به لزوم پیوستگی در ذکر و یاد خداوند متعال تصریح کرد: امیر مومنان در دعای کمیل اینگونه به خداوند متعال عرضه می دارد که مرا همیشه و پیوسته در خدمت خودت قرار بده، در حقیقت ایشان هرگز بحث عبادات زیاد مقطعی را مطرح نکرده اند بلکه خواسته شان از خداوند منان عبادت های پیوسته و مستمر است.

وی با بیان این که اثرگذاری عبادات مستمر نسبت به سایر عبادات چندین برابر است، بیان کرد: عبادات یومیه مستمر اثرات معنوی بسزایی بر روح و روان انسانها داشته و قرائت نماز جماعت در مسجد نسبت به فردی آثار ماندگارتری دارد؛ علما و عرفایی همچون آیت الله بهجت نیز با انجام اعمال عبادی مستمر یومیه در زمان خود اینگونه به درجات بالایی از عرفان دست پیدا کردند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که قدم نخست در راستای انجام عبادات اثرگذار و رسیدن به مقامات عالی عرفانی و معنوی پایبندی به عبادات یومیه است، اظهار کرد: رمز سعادت یاد همیشگی، مستمر و پیوسته خداوند متعال در زندگی است و ذکر طولانی و موقت هر چند در لحظه انسان را منقلب می کند اما استمراری ندارد و آثارش پس از مدتی از بین می رود.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که بر اساس بیان امام عسگری(ع) از جمله ویژگیهای مومن و شیعه، انجام کارهای خیر مستمر است، یادآور شد: پیوسته ذکر خداوند متعال را تکرار کرده و همیشه یاد او در دلتان باشد.

وی با اشاره به لزوم وفای به عهد و میثاق با خداوند متعال در دشمنی با استکبار بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) در بیانی اینطور می فرمایند که خداوندا مرا از کسانی قرار بده که پیامشان را نمی شکنند، وفای به عهد دارند و از میثاق با تو دست بر نمی دارند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که مراقب باشید تا جای تکبیر و اعلان دشمنی با استکبار به کف و سوت داده نشود، گفت: خداوند متعال در قرآن نیز بیان کرده که دشمنان با الله اکبر فرار کرده و می گریزند، شهدا نیز در میدان جنگ این را اثبات کردند و باید با تلاش  و ایستادگی میدان مبارزه را به سود دشمن بعثی خالی نکنیم.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که  انسان های کامل برایشان امر خداوند مهم بوده و هرگز با دستوراتش بازی نمی کنند، یادآورشد: انسان های کامل و عاقل هرگز عقب نشینی نمی کنند؛ حکم خداوند را کوچک نمی شمارند و برای اجرای دستورات الهی امام حسین(ع) حاضر شد در مسیر خدا همه زندگی، فرزندان و مالش را فدا کند که این باید امروز این جرین برای جامعه اسلامی عبرت باشد./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات