۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۰۰۸۱۳

چند خبرکوتاه از خوزستان

سفر یک روزه وزیر ارتباطات به خوزستان، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خوزستان در سالروز آزادسازی خرمشهر، اعلام فراخوان ساخت فانوس ویژه نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان و آغاز نام­ نویسی چهارمین چهارمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو در خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فردا در راستای افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه به منطقه آزاد اروند سفر کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود شبکه نسل چهارم تلفن همراه، فیبر نوری، ابر وای فای و پروژه‌های مختلف دیگری را افتتاح کرد. همچنین در این سفر چندین تفاهم‌نامه در حوزه سلامت و ارتباطات با منطقه آزاد اروند امضا شد.

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خوزستان در سالروز آزادسازی خرمشهر

در این صبحگاه مشترک که با حضور سرداران، امیران و پرسنل نیروهای مسلح «ارتش، سپاه و ناجا» برگزار شد، نخست امیران و سرداران به مقام شامخ شهدا احترام ادا کردند و سپس نیروهای مسلح و توانمندی های خود را به رخ کشیدند.

در این مراسم، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، امیر ظریفی ‌یگانه، فرمانده قرارگاه جنوب غرب، و قدرت‌ الله دهقان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خوزستان، به سخنرانی پرداختند.

همچنین در خونین شهر صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در کنار صحن مسجدجامع این شهر و با حضور استاندار خوزستان، سردار خادم‌ الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سردار علی ‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد و نیروهای نظامی و انتظامی اقتدار نیروهای مسلح نظام اسلامی ایران را نشان دادند و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهیدان عملیات آزادسازی خرمشهر گرامی داشته شد.

اعلام فراخوان ساخت فانوس ویژه نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

اولین جشنواره استانی فانوس با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در راستای برنامه های جنبی یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان برگزار می شود.

در این راستا فراخوان ساخت فانون برای رده سنی کودک و نوجوان منتشر شده و کودکان و نوجوانان علاقه مند از ١٠ تا ۱۲ خرداد فرصت دارند سازه‌ های فانوس خود را به غرفه جشنواره فانوس که در نمایشگاه قرآن ماه رمضان در موزه هنرهای معاصر برپا می‌شود، ارائه دهند.

فانوس‌ های دریافت شده پس از پایان مهلت مقرر، مورد داوری قرار می‌گیرند و به ۳ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره جوایز برتر اهدا می شود و همچنین از ۱۰ شرکت کننده دیگر در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

همچنین در این راستا تفاهم ‌نامه‌ ای با شهرداری اهواز منعقد شده که براساس آن نماد فانوس در ابعاد بزرگ همزمان با ماه رمضان در اهواز رونمایی شود.

در جهان اسلام فانوس یک نماد مشترک برای ماه رمضان است و در گذشته‌ ها مردم با فانوس به پیشواز ماه رمضان می‌رفتند به طوری که عده ای در سحرها در حالی که فانوس به دست داشتند مردم را برای سحر از خواب بیدار می‌کردند که در این راستا برگزاری جشنواره فانوس با هدف معرفی این نماد مشترک انجام می شود.

آغاز نام ­نویسی چهارمین چهارمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو در خوزستان

علی عبیات، مسؤول برگزاری جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو در خوزستان از برگزاری چهارمین دوره این مسابقات به منظور ترویج فرهنگ قرآن در دو مرحله شرکتی و استانی در خوزستان خبر داد.

وی با بیان اینکه فرزندان ۶ تا ۱۸ سال کارکنان وزارت نیرو می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند، افزود: این مسابقات قرآن به صورت دوسالانه برگزار می‌شود. سال گذشته این مسابقات ویژه کارکنان برگزار شده بود.

عبیات گفت: این مسابقات در ۵ رشته احکام، مفاهیم، قرائت قرآن، حفظ قرآن و اذان(ویژه پسران) برگزار خواهد شد و در اولین مرحله از آن، فرزندان کارکنان شرکت‌ های تابعه وزارت نیرو در استان خوزستان نیمه اول تیرماه به رقابت با یکدیگر می ‌پردازند و نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی مسابقات که مردادماه برگزار خواهد شد، راه می ‌یابند.

مسئول برگزاری چهارمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو در استان بیان کرد: هم اکنون نام­نویسی از متقاضیان شرکت در این جشنواره در ۲۲ شرکت تابعه وزارت نیرو در استان خوزستان در حال انجام است.

لازم به ذکر است؛ علاقه ‌مندان جهت شرکت در این جشنواره به شرکت‌ های تابعه وزارت نیرو در استان خوزستان مراجعه کنند./۳۰۳/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات