۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۰۷۹۷

پیام آیت الله قبلان به مناسبت عید آزادی و مقاومت

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت عید آزادی و مقاومت پیامی صادر کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی، فرارسیدن عید آزادی و مقاومت را به لبنانی ها تبریک گفت و افزود: مقاومت اسلامی و ارتش و ملت لبنان توانستند دستاورد بزرگی را با اخراج اشغالگران محقق کرده که از بزرگترین پیروزی ها بر دشمن لبنان و اعراب و از درخشانترین صفحات تاریخ لبنان و اعراب به شمار می آید.

وی تصریح کرد: این عید را به خانواده های شهدای مقاومت و ارتش که خاک لبنان را با خون خود آبیاری کردند، تبریک عرض می کنم و به مجروحان و اسیران به دلیل صبر و جهاد و ایستادگی درود می فرستیم. مردان مقاومت و ارتش، آزادی را هدیه کرده و پیروزی را در نبرد با دشمن تکفیری و صهیونیستی رقم خواهند زد.

این عالم لبنانی اظهار داشت: عید مقاومت و آزادی، صفحه عزت لبنان و اعراب و مسلمانان است و پیروزی برای امت اسلامی و عربی به شمار می آید. دشمنی با مقاومت و زدن برچسب تروریستی به آن تنها در راستای خدمت به اسرائیل و مزدورانش محسوب می شود.

آیت الله قبلان گفت وگو میان رهبران اعراب و مسلمانان و همکاری در مقابله با دشمن صهیونیستی و تکفیری را وفاداری به ملت های عربی و اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: معادله ارتش، ملت و مقاومت یک ضرورت ملی برای حمایت از امنیت لبنان است و شهروندان باید در یک جبهه به دفاع از وطنشان بپردازند. سیاستمداران نیز با تصویب قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت کامل، ثبات سیاسی را بر کشور حاکم کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان خاطرنشان ساخت: لبنان در تیررس دشمن صهیونیستی و باندهای تکفیری قرار دارد و مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا و جرود عرسال همچنان از سوی صهیونیست ها اشغال هستند. بنابراین از همگان می خواهیم در نبرد آزادی سرزمین و حفظ حاکمیت وطن و همچنین ریشه کن کردن تروریسم مشارکت داشته باشند./980/ب902/د

ارسال نظرات