۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۰۷۹۵
رییس دانشگاه الازهر:

داعش ۵ هزار پایگاه اینترنتی را در اختیار دارد

رییس سابق دانشگاه الازهر اعلام کرد که بیش از پنج هزار پایگاه اینترنتی در اختیار داعش قرار دارد و آنها بهترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
ابراهیم الهدهد

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ابراهیم الهدهد رییس سابق دانشگاه الازهر و از علمای اهل سنت مصر تاکید کرد که سلاح رسانه قوی‌ترین سلاح است و اگر این سلاح نبود آمریکا هیچگاه موفق نمی‌شد به عراق نفوذ کرده و اموال فراوانی را تصاحب کند.

وی با حضور در همایش رسانه و سیاست خاطر نشان کرد که افراط‌گرایی در زمان رسول گرامی اسلام(ص) آغاز شد تا آنجا که یکی از افراطی‌ها که از رفتار پیامبر اکرم(ص) اظهار خرسندی نکرد به نبی مکرم اسلام(ص) گفت که ای محمد از خدا بترس و عدالت پیشه کن.

رییس سابق دانشگاه الازهر اظهار داشت که فرد افراطی هیچگاه حاضر به برقراری گفت‌و‌گو با دیگران نیست. سرآغاز افراط‌گرایی آن است که انسان بدون هیچگونه حقی در مورد دیگران اظهار نظر کند زیرا چنین فردی هیچگاه دیگران را به خوبی نشناخته و در نتیجه قضاوت اشتباهی انجام می‌دهد.

شیخ ابراهیم الهدهد افزود: داعش و سایر گروهک‌های تروریستی از جمله کسانی هسند که بهترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی انجام دادند. آنها علاوه بر توانایی در ارتباط‌گیری با جوانان نزدیک به پنج هزار خبرگزاری اینترنتی دارند.

عالم اهل سنت مصر در پایان تصریح کرد: رسانه‌ها اکنون با چالش بزرگی در مبارزه با تروریسم مواجه هستند. رسانه‌های غربی هنگامی که جنایت‌های تروریستی را به نام اسلام نوشتند، دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شدند زیرا آنها تفاوت میان دین، متدیّن و افراد منسوب به اسلام را به درستی درک نکردند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات