۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۰۰۷۸۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

ظرفیت تبلیغی ماه رمضان فرصتی برای گسترش معنویت در جامعه است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید با تدوین برنامه های دینی و فرهنگی جذاب و اثرگذار در جذب جوانان به سمت مساجد و تکایا حرکت کنند، گفت: مساجد در ماه مبارک رمضان بهترین امکان برای تبلیغ و ترویج دین و احکام اسلامی است.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر پنج شنبه در نشست توجیهی معاونان تبلیغ شهرستان ها در ساری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت تقویت برنامه های تبلیغی در مناطق شهری و روستایی در این ماه از سوی روحانیان تأکید کرد.

وی با اشاره به این که اعزام گسترده مبلغان دینی به مناطق روستایی و محروم در ماه مبارک رمضان، افزود: این اعزام ها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان با درخواست های متعددی به منظور اعزام روحانی به مناطق روستایی مواجه بودیم، تصریح کرد: با تدابیر و برنامه ریزی که صورت گرفت تلاش کردیم به خواسته های عمومی در خصوص اعزام روحانی پاسخ دهیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بر اساس آماری که از تعداد روستاها و مناطق محروم استان در اختیار داریم تعداد مبلغان و روحانیان فعال در استان پاسخگوی نیاز همه این روستاها نیست، خاطرنشان کرد: میزان نیاز مناطق روستایی به مبلغ بسیار بیشتر از تعداد روحانیان بومی و اعزامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که لحظه لحظه ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی ببرای تبلیغ دین و معنویت در جامعه است، تصریح کرد: جامعه در این ماه پر فیض از آمادگی بالایی به منظور درک مبانی دینی و الهی برخوردار است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که به طور حتم ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبیین صحیح ارزش های دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان است، خاطرنشان کرد: در اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان همین بس که قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی در این ماه نازل شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در اهمیت فرصت تبلیغ هیچ ماهی همچون ماه مبارک رمضان نیست، تصریح کرد: سبک شمردن فرصت تبلیغ در این ماه از دست دادن یک ظرفیت ارزشمند الهی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان به حداقل ها کاهش می یابد، گفت: این نشان دهنده ظرفیت معنوی این ماه پرفیض الهی است که باید از بسترهای الهی که در این ماه فراهم شده در جهت تقویت معنویت در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان برای همه فرصت بندگی و خودسازی است، تصریح کرد: خداوند متعال در این ماه پرفیض همه بسترها را برای بهره گیری بنده از فیض اکمل الهی فراهم کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از مهم ترین وظایف روحانیت به ویژه در ماه مبارک رمضان فراهم کردن بسترها برای بهره گیری حداکثری مردم از معنویت است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید در خطابه ها و منابر خود بیشتر به ترویج مبانی دینی و انقلابی بپردازند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که جامعه در ماه مبارک رمضان به طور کامل تشنه بهره گیری از معارف الهی است، تصریح کرد: چنین ظرفیت معنوی تنها در ماه مبارک رمضان فراهم است و نباید آن را سبک شمرد بلکه باید از لحظه لحظه های آن بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی در صحبت های خود نسبت به ترویج فرهنگ کمک و دستگیری از محرومان و ضعفا با مردم سخن بگویند، افزود: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت های طلایی برای عموم جامعه اسلامی است که فرهنگ کمک به محرومان و مستمندان را تمرین کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان سرشار از درس های تربیتی و اخلاقی برای هر فرد مؤمن و مسلمان است، تصریح کرد: مبلغان دینی به عنوان طلایه داران عرصه تبلیغ دین باید مسیر صحیح بهره گیری از فیوضات معنوی در ماه مبارک رمضان را به عموم جامعه نشان دهند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت مدیریت مساجد در ماه مبارک رمضان از سوی روحانیت و مبلغان اعزامی به مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: همه برنامه های دینی و فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان باید با محوریت روحانیت برگزار شد تا شاهد اثرگذاری مطلوب تری در میان مردم باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید با تدوین برنامه های دینی و فرهنگی جذاب و اثرگذار در جذب جوانان به سمت مساجد و تکایا حرکت کنند، خاطرنشان کرد: مساجد در ماه مبارک رمضان بهترین امکان برای تبلیغ و ترویج دین و احکام اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی حضور گسترده مردم در مساجد و تکایا در ماه مبارک رمضان را یک فرصت ارزشمند برای رساندن پیام دین و گسترش معنویت در جامعه بدانند، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پاسداران حقیقی دین و معنویت در جامعه باید از برکات الهی ماه مبارک رمضان در حراست از دین مردم بهره گیرند.

حجت الاسلام صادقی همچنین بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی از سوی مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: با توجه به تلاش و هجمه های گسترده دشمنان در تغییر سبک زندگی مردم، لازم است روحانیت به عنوان مروجان دین نسبت به تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی تلاش بیشتری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز شاهد تبلیغ سبک زندگی غربی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در منابر و خطابه ها معیارها و شاخص های اصلی سبک زندگی اسلامی ایرانی را برای مردم تبیین کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توجه مبلغان اعزامی به نامگذاری شعار سال مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: مسأله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات رهبری باید از سوی مبلغان در کنار دیگر برنامه های تبلیغی مورد توجه باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مشکلات جامعه مباحث اقتصادی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: کشورمان امروز پس از پیروزی در یک آزمون بزرگ نیازمند یک آرامش اقتصادی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انتظار مردم از مسؤولان برای رفع موانع تولید و اشتغال کاملاً به حق است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که می تواند در کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی اثر مطلوب داشته باشد تقویت شاخص های تولید و اشتغال در کشور است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای بی هویت کردن جامعه اسلامی بر ضرورت تلاش و برنامه ریزی مناسب روحانیت به منظور سوق دادن بیشتر مردم به سمت دین و معنویت تأکید کرد./202/950/ب1

ارسال نظرات