۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۰۰۷۸۵
عضو معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خبرداد؛

آماده سازی نرم افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان ها

حجت الاسلام نجفی روحانی از آماده سازی نرم افزار آموزشی اماکن حج تمتع برای روحانیان کاروان ها و همچنین نرم افزار عطر بهشت ویژه سبک زندگی فاطمی خبر داد که در اختیار معینه های کاروان ها قرار می گیرد.
حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سراسری یک روزه روحانیون کاروان های حج تمتع از سوی حوزه ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در تالار مفید دانشگاه قم به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی عضو معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به ارائه گزارشی از این مدیریت آموزش این معاونت در زمینه تولید نرم افزارهای راهنمای حجاج و روحانیان پرداخت و اظهار داشت: ما در معاونت فرهنگی به دنبال تنوع تولیدات حج بوده ایم تا برنامه هایی به صورت ساده و کارآمد تولید شود و یک بازنگری نیز در تولیدات قبلی صورت گرفت.

وی افزود: برای حج امسال 15 فایل پاورپوینت تولید شده و در روزهای آینده در اختیار روحانیان کاروان ها قرار می گیرد؛  در این برنامه ها رویکرد ما تغییر کرده و برنامه ها از صورت خودآموز به صورت کمک آموز تبدیل شده و بیشتر مسائل باید با همراهی روحانیون آموزش داده شود.

حجت الاسلام نجفی روحانی با بیان اینکه در این برنامه ها احکام، عقاید، مناسک، باسته های سفر و اماکن و نکات گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: هر برنامه برای یک جلسه 45 دقیقه ای طراحی شده و در ابتدا ایات قرآن کریم قرائت می شود و در ادامه فهرست اولیه ای از احکام عمومی و نکات کاربردی می آید و به همراه آنها روایات بدون ترجمه نقل شده است تا نقش روحانی در این بین کمرنگ نشود.

وی تأکید کرد: در معرفی اماکن به ذکر عناوین بسنده کرده ایم و توضیحات را حذف شده است تا روحانی کاروان به مقتضای حجاج برای آنها توضیحات کافی را ارائه کند و همچنین تصاویر به صورت جدید و به روز رسانی شده و تصاویر داخل ضریح پیامبر و حضرت زهرا(س) نیز آمده است.

عضو معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه از این برنامه ها خود روحانی و معین ها می توانند استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این برنامه کاربری و بسیار ساده است و و بیشتر مواردی در آن بیان شده که برای زائران جذابیت دارد؛ از دیگر نکات قابل توجه این است که فایل ها به صورت باز در اختیار روحانیان متحرم قرار می گیرد و شما می توانید مطالب را کم و زیاد کنید.

وی عنوان داشت: سناریویی که در این جریان بیان شده است تذکرات و آداب عمومی است و همچنین نرم افزار دیگر عطر بهشت است که درمورد سبک زندگی فاطمی آماده شده و در اختیار معینه ها قرار می گیرد؛ نرم افزار روایتگری چندرسانه ای عطر بهشت با محتوی و استفاده از تصاویر و با قابلیت اجرا برای مخاطبین در قالب های گوناگون به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت منتشر شده است.

حجت الاسلام نجفی روحانی با بیان اینکه این نرم افزار به چالش ها و آسیب های سبک زندگی امروز پرداخته و متناسب با هر آسیب و با استفاده از الگوی سبک زندگی فاطمی راه کارهای عملی نیز ارائه شده است، خاطرنشان ساخت: در این نرم افزار در بعد اجتماعی به موضوعات؛ ضعف در مراعات قواعد اخلاقی و هنجار شکنی، کم توجهی به حوزه حجاب و عفاف، فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری پرداخته شده است.

وی عنوان داشت: در بعد خانوادگی به موضوعات تجملگرایی و اسرافی گرایی در ازدواج، ناسازگاری عامل فروپاشی بنیان خانواده، غفلت در تربیت دینی فرزندان، ضعف در رعایت حریم ها و حرمت در خانواده، کم شدن آستانه تحمل در زندگی  و صبر در سختی ها و غفلت از عبادت جمعی در خانواده مطرح شده است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات