۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۷۸۲
امام جمعه بستک:

بالاترین بهره‌‌برداری از ماه رمضان توبه و استغفار است

امام جمعه بستک، توبه و استغفار را شرط بهره‌مندی از فرصت ‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: رمضان ماه آمرزش و توبه و بازگشت به سوی خداست و بالاترین بهره‌‌برداری از ماه رمضان توبه و استغفار است.
حجت الاسلام قائدی امام جمعه بستک

حجت الاسلام یونس قائدی امام جمعه بستک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان،‌ گفت: در قرآن کریم از ماه های دوازده گانه غیر از ماه رمضان نام هیچ ماه دیگری نیامده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه  مبارک رمضان افزود: ماه مبارک رمضان ماه فرصت عبادت و بندگی و تقویت اراده و پیوستن به اراده عظیم الهی  است.

امام جمعه بستک، افزایش اراده و عزم را از جمله برکات روزه داری دانست و تاکید کرد: روزه داری یک برنامه تنظیم غذایی نیست بلکه برنامه ای برای افزایش تقوا و اراده است.

حجت الاسلام قائدی با بیان این که انسان در ماه رمضان از همه نیازها و لذت ها دوری می کند، تصریح کرد: رمضان ماه آمرزش و توبه و بازگشت به سوی خداست، افرادی که در زندگی خود آلودگی هایی داشته اند می توانند در خلوت سحرها، از حضرت حق طلب آمرزش کنند و با روزه جان خود را شستشود دهند.

وی همچنین، هدف و فایده روزه داری را افزایش تقوا معرفی کرد و گفت: تقوا به معنای حفظ و کنترل افکار، گفتار و کردار انسان است.

امام جمعه بستک ابراز داشت: گناهان انسان از دو منبع غضب و یا شهوت ریشه می گیرند که روزه داری و تحمل گرسنگی و تشنگی این دو منبع را خشک و یا کم اثر می کند و در نتیجه میزان گناهان کاهش می یابد.

حجت الاسلام قائدی از تفاوت روزه با سایر عبادت ها سخن گفت و تصریح کرد: سایر عبادت ها از جمله حج و زیارت اماکن متبرکه، نماز خواندن، خمس دادن عبادت هایی آشکار هستند در حالی که روزه عبادتی نهان و پنهان است.

وی با تاکید بر اینکه توبه و استغفار شرط بهر ه‌مندی از فرصت ‌های ماه رمضان است افزود: ماه مبارک رمضان فرصت‌ های ارزشمندی در اختیار انسان ها قرار داده که یکی از آن‌ ها توبه و استغفار است و اگر از این فرصت‌ها غفلت کنیم، دچار ضرر و زیان می ‌شویم.

امام جمعه بستک در پایان گفت: افراد روزه‌دار با تحمل ساعات طولانی تشنگی و گرسنگی در واقع دایره  صبر و تحمل خود را بالا می‌ برند و خود را در مشکلات محرومان جامعه شریک می‌ دانند که این یکی از مهمترین دستاوردها و آثار و برکات روزه در ماه مبارک است./303/851/ب1

ارسال نظرات