۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۰۰۷۷۶

برگزاری جشن رویت هلال ماه مبارک رمضان در مصر

دارالافتای مصر از برگزاری جشن رویت هلال ماه مبارک رمضان در مصر خبر داد.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر مراسم جشن رسمی را عصر جمعه در سالن اجتماعات همایش‌های الازهر به مناسبت رویت هلال ماه مبارک رمضان و اعلام نتیجه شرعی رویت هلال برگزار خواهد کرد.

در این مراسم شخصیت‌های دینی و سیاسی مصر نظیر محمد مختار جمعه وزیر اوقاف، عباس شومان معاون الازهر، حسام عبدالحلیم وزیر دادگستری و هیأت کبار علمای الازهر حاضر خواهند شد.

به همین مناسبت شوقی علام مفتی مصر با اعلام آمادگی کامل هیأت‌های اعزامی برای استهلال هلال ماه مبارک رمضان تاکید کرد که همگان باید به اعلام دارالافتا احترام گذاشته و از هرگونه اعلام رویت هلال دوری کنند تا هرج و مرج در جامه به وجود نیاید.

از سوی دیگر کارمندان و مدیران وزارت اوقاف مصر در راستای استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد سراسر کشور به نظافت مساجد پرداختند.

محمد العجمی معاون وزارت اوقاف اسکندریه خاطر نشان کرد که مساجد باید مکان مناسب برای عبادت و اطمینان بخش باشد تا بتوان با خضوع و خشوع به طاعت الهی مشغول شد.

وی با دعوت از جوانان برای حضور هرچه بیشتر در مساجد بر ضرورت استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای طلب آمرزش و مغفرت و تخلّق بیشتر به آداب اسلامی و اخلاق دینی تاکید کرد./981/ب۹۰۳/د 

ارسال نظرات