۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۰۰۷۷۳
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

اعزام 1600 مبلغ حوزوی به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعزام بیش از 1600 روحانی و مبلغ حوزوی به مناطق مختلف استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همزمان با ماه ضیافت الهی برنامه اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که امسال 1600 روحانی و مبلغ حوزوی به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: سعی می شود پوشش تبلیغی سازمان تا دورافتاده‌ترین روستاهای استان نیز اعمال شود، چراکه اعتقاد داریم حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف آثار و برکات ماه مبارک رمضان را دوچندان می کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که مبلغان اعزامی در راستای پاسخگویی به سؤالات شرعی، بیان احکام، احادیث، روایات و تفسیر قرآن فعالیت خواهند کرد، گفت: برگزاری محافل و جلسات جزءخوانی قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته تا عموم مردم در ماه نزول قرآن با مفاهیم این کتاب آسمانی آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال نیز مراسم روزانه جزءخوانی با ترتیل قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی تبریز اجرایی خواهد شد، افزود: شهروندان استان می توانند همه روزه طی ماه مبارک این مراسم را به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مشاهده کنند.

وی با اشاره به این‌که مساجد و امامزادگان شاخص استان میزبان جلسات تفسیر قرآن خواهند بود، گفت: در این راستا با اداره کل آموزش و پرورش استان و دیگر نهادهای دینی و فرهنگی هماهنگی لازم صورت گرفته تا پوشش حداکثری در ویژه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بسیاری از مساجد شاخص و فعال استان در طول ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد، گفت: ویژه برنامه های مختلفی نیز همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین 15 خرداد در نظر گرفته شده است./302/935/ب1

ارسال نظرات