۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۰۰۷۶۴
عضو ارشد حزب الله:

آل سعود مسؤول جان شیخ عیسی قاسم است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، آل سعود را مسؤول جان شیخ عیسی قاسم دانست و هجمه علیه ایران و مقاومت را بی فایده توصیف کرد.
شیخ علی دعموش مسؤول روابط خارجه حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسم عید مقاومت و آزادی که در منطقه الکفور برگزار شد، گفت: دشمن نه تنها به لحاظ امنیتی و نظامی بلکه در زمینه فکری و اخلاقی و رفتاری در کمین قرار گرفته و جنگ فرهنگی و نرمی را علیه جوامع ما جهت غرق کردن جوانان در فساد و دوری کردن آنان از دین و اخلاق به راه انداخته است.

وی افزود: در سال های گذشته به شدت تلاش کردند تا جوانان لبنانی را از مقاومت دور کنند و آمریکا در این راه بیش از 500 میلیون دلار اختصاص داد اما در این توطئه ناکام مانده و نتایج آن هم گرایش ده ها هزار جوان به مقاومت اسلامی و تأکید بر عدم سرسپردگی در برابر دشمن بود.   

این روحانی لبنانی تصریح کرد: دشمن در سال 2006 با شیوه تخریب وحشیانه وارد عمل شد و با ویرانی منازل شهروندان درصدد جدایی میان ملت و مقاومت بود. آنان بارها این نقشه را تکرار کردند اما همیشه با شکست مواجه شده اند. 

حجت الاسلام دعموش با اشاره به هجمه گسترده علیه مقاومت در نشست ریاض اظهار داشت: اسرائیل از قدرت روزافزون مقاومت به شدت هراسان شده و از معادله بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی می ترسد. دشمن می خواهد ما را از عنصر قدرت یعنی مقاومت خلع سلاح کند تا بدینوسیله به ملت فلسطین به ویژه زندانیان این کشور ضربه بزند. 

عضو ارشد حزب الله ادامه داد که آنچه در نشست عربی و اسلامی و آمریکایی در ریاض رخ داد، کاملا با مساله فلسطین مغایرت دارد و صدها میلیارد دلاری که عربستان به آمریکا پرداخت کرد، هدفی جز حمایت از نظام های مستبد و دیکتاتوری و هجمه علیه ایران و مقاومت نداشت. 

وی نشست ریاض را توطئه ای عربی و آمریکایی با همراهی رژیم صهیونیستی علیه مقاومت توصیف کرد و گفت: یاری طلبی از آمریکا هم ایران و مقاومت و کشورهای محور مقاومت را شامل می شود و هم ملت های صلح طلبی نظیر یمن و بحرین؛ به ویژه بحرینی که پادشاه این کشور با چراغ سبز ترامپ و تنها یک روز پس از نشست ریاض به سرکوب ملت پرداخت و شیخ عیسی قاسم را محاصره کرد.

حجت الاسلام دعموش مسؤولیت جان شیخ عیسی قاسم را متوجه آل سعود و آل خلیفه دانست و تأکید کرد: اقدامات سرکوبگرانه نظام بحرین علیه ملت بحرین و هجمه سیاسی و رسانه ای علیه ایران و مقاومت در نشست ریاض بی فایده است چرا که قبلا نیز بارها با تحریم و جنگ مواجه شد اما فشار علیه ایران و مقاومت نتیجه ای برای دشمنان به دنبال نداشته است./980/ب902/د

ارسال نظرات