۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۰۰۷۵۸
مدیر جذب و ساماندهی روحانیان بعثه رهبری مطرح کرد؛

اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع ۹۶ + شاخص های ارزیابی

حجت الاسلام پروانه از اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به حساسیت حج امسال این عزیزان از افراد با تجربه انتخاب شده اند.
حجت الاسلام پروانه

به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا، همایش سراسری یک روزه روحانیون کاروان های حج تمتع از سوی حوزه ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در تالار مفید دانشگاه قم به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام علی پروانه مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری در این همایش با بیان اینکه برای حج امسال به 815 نفر از روحانیان اعلام کردیم که اگر می خواهند اعلام آمادگی کنند، ابراز داشت: 616 نفر اعلام آمادگی کرده اند که 297 تن از این تعداد از روحانیانی که آخرین اعزام آنها سال 91 بوده و بقیه از سال 92 هستند.

وی افزود: ملاک تخصیص یک روحانی برای استان ها بر اساس محل سکونت، امتیاز ارزیابی، سابقه و بومی بودن و البته شرط سنی66 سال است و برای حج امسال فرم خوداظهاری داشتیم و آزمایش پزشکی نیز بر اساس محل سکونت اطلاع رسانی می شود و هزینه کمی هم دارد که خود روحانیان باید بپردازند.

حجت الاسلام پروانه با اشاره به دست اندرکاران کاروان های حج امسال ابراز داشت: در کاروان 85 نفره یک روحانی، مدیر و معاون و مأمور اجرایی داریم و در کاروان های 135 و 165 نفره معین یا معینه اضافه می شود ولی در یک کاروان معین و معینه با هم حضور نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دو شورای ارتقایی در بعثه مقام معظم رهبری نیز پیش بینی شده است، نخست ارتقای روحانی عمره به معین و دوم ارتقای معین به روحانی کاروان حج تمتع است؛ هر روحانی با حداقل 11 سفر عمره در صورت موفقیت در مصاحبه و ارزیابی می تواند به معین بودن ارتقا پیدا کند و معین نیز با سه سفر حج تمتع به روحانی کاروان ارتقاء می یابد.

وی افزود: در دوره جدید 37 نفر معین به روحانی حج تمتع منتقل شدند و 152 نفر روحانی عمره را نیز در سال 95 ارتقاء دادیم که به مقتضای نیاز از آنها استفاده خواهیم کرد.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به شاخص های ارزیابی روحانی ها برای ارتقاء و اعزام به حج عنوان داشت: در بخش آموزش روحانی باید در فعالیت های نرم افزاری، راهکارهای تصحیح قرائت نماز، نوآوری در حوزه یادگیری و کمک به افراد معذر و همچنین جلسات برای زائران زن و بویژه زائران فرهیخته تلاش جدی داشته باشد.

وی با اشاره به محور فرهنگی به عنوان یکی دیگر از ملاک های ارزیابی خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع محصولات، اهتمام به برنامه های فعالیت قرآنی و شرکت در جلسات شورای فرهنگی کاروان و اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی ابلاغی از جمله ملاک های امتیاز دهی در بخش فرهنگی به شمار می رود.

حجت الاسلام پروانه تأکید کرد: در بحث اجرای سیاست های بعثه نیز روحانی باید در جلوگیری از تنش و حل مدبرانه، رعایت درست سیاست های بعثه، ترغیب برای شرکت در نماز جماعت و انجام تقسیم کار با معین ومعینه کوشا باشد و نمره کافی را به دست بیاورد؛ رعایت شؤون کارگزان فرهنگی و همراهی با زائران نیز از ملاک های دیگر ارزیابی هستند.

وی در پایان یادآور شد: در حج امسال 15 نفر از همسران روحانیانی که تا به حال مشرف نشده اند و همچنین بر اساس امتیازات و دیگر مسائل مورد نظر بعثه اعزام خواهند شد و جلو انداختن نوبت در این بخش به هیچ وجه ممکن نیست./1330/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات