۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۰۰۷۵۳
مدیر بنیاد مهدویت هرمزگان:

ماه رمضان فرصتی مغتنم برای ترویج سبک زندگی اسلامی است

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی در هرمزگان با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین بستر و فرصت برای تغییر سبک زندگی افراد جامعه و گرایش به سبک زندگی قرآنی و اسلامی است.
حجت الاسلام فروزان نژاد

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمت های بزرگ الهی بوده و ماه شستشوی وجود بشر از گناهان است که خداوند متعال به انسان عطا کرده است.

وی در ادامه افزود: به همین سبب همه ما باید تا می توانیم از این لحظات گرانبها به منظور محو کردن اشتباهات، خطاها و گناهان مان استفاده کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) هرمزگان، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای ارزیابی خویشتن و تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و همچنین بهره گیری انسان از فیوضات و برکات این ماه بزرگ دانست.

حجت الاسلام فروزان نژاد به حدیثی از حضرت علی(ع) پیرامون روزه اشاره کرد و گفت: به فرموده امیر مومنان علی بن ابیطالب(ع)، روزه دل، و فكر گناه نكردن، برتر است از روزه شكم و غذا نخوردن"، اين كه انسان در هنگام روزه داري از خوردن امساك کند داراي اهميت است اما نكته مد نظر اسلام اين است كه انسان روزه دار به درجه اي از تقوا و پرهيزكاري برسد كه حتي فكر گناه به ذهنش خطور نكند و پيامبر و ائمه معصومين (ع) اين گونه بودند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان از فرصت های مبارکی است که هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود می تواند از آن استفاده کند، نکته مهم این است که اگر انسان در این ماه غافل بماند، این فرصت استثنایی را از دست داده است.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اهمیت روزه داری و سلامتی آن بر جسم و روح انسان تصریح کرد: روزه داری برای انسان اهمیت و فایده فراوان دارد افزون بر اینکه سبب تهذیب نفس و جلای دل می ‌شود برای تن و جسم انسان بر طبق نظر بسیاری از پزشکان مفید است و از این رو پزشکان نیز روزه داری را نافع و سودمند جسم می دانند.

حجت الاسلام فروزان نژاد در ادامه گفت: آداب و شئونات ماه مبارک رمضان باید در جای جای جامعه و فضا و سیمای شهری دیده شود و کل جامعه باید متناسب با شأن این ماه عزیز رفتار کند.

وی با اشاره به تاثیر روزه بر جسم و روح انسان گفت: روزه تاثیر شگرفی بر جسم و روح انسان دارد و نه تنها به تقویت جسم می پردازد بلکه در درمان بسیاری از بیماری ها نیز مفید است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان هرمزگان در پایان ابراز داشت: ماه مبارک رمضان بهترین بستر و فرصت برای تغییر سبک زندگی افراد جامعه و گرایش به سبک زندگی قرآنی و اسلامی است و ‏یکی از شاخصه های مهم سبک زندگی در ماه رمضان، خودسازی، قرائت قرآن و تدبر و عمل به دستورات کتاب آسمانی است./302/851/ب1

ارسال نظرات