۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۷۴۷
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

همایش سراسری روحانیون کاروان های حج تمتع ۹۶ برگزار شد

همایش سراسری یک روزه بیش از ۶۰۰ نفر از روحانیون کاروان های حج تمتع ۹۶ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر و مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.
همایش سراسری روحانیون کاروان های حج تمتع ۹۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سراسری یک روزه روحانیون کاروان های حج تمتع از سوی حوزه ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از ساعات آغازین صبح امروز در تالار مفید دانشگاه قم آغاز و ساعتی پیش به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر به عنوان سخنران ویژه حضور داشت که وی در این همایش با بیان اینکه خواسته مردم، رهبری و نظام حجی همراه با عزت، کرامت و سلامت مردم در سال های آینده بود، ابراز داشت: ما با وزرات حج عربستان در این مورد مذاکرات جدی داشته ایم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به دروغ می خواهند فضای مکه را نا امن جلوه دهند، ابراز داشت: خود وزیر حج عربستان چندین نامه برای ما نوشته و قول قطعی داده است که مشکلاتی که سر راه وجود دارد به تدریج حل شود و تبلیغی نیز علیه شیعیان صورت نگیرد.

در بخش دیگری از این همایش حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال فضا به گونه ای که امنیت از طرف عربستان تأمین است و البته این مسأله یک مقداری هم به رفتار زائران بستگی دارد  و آنها باید از رفتار تحریک کننده پرهیز کنند و مشکلات زیادی دیگری که در حج بوده برطرف شده است.

همچنین حجج اسلام سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، علی پروانه مدیرجذب و ساماندهی مداحان و روحانیون بعثه مقام معظم رهبری، مهدی حاجی ابراهیمی مدیربرنامه ریزی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و مجتبی نجفی روحانی عضو معاونت فرهنگی بعثه رهبری از دیگر سخنرانان این نشست بوند و به ارائه مطالبی در مورد نرم افزارهای آموزشی جدید، مسؤولیت روحانیون، شیوه ارزیابی و محصولات فرهنگی پرداختند.

همچنین در نوبت عصر حجج اسلام زهیری و نواب به ارائه گزارشی در مورد آخرین تغییرات مسجد النبی و مسجد الحرام و همچنین احکام و مناسک حج پرداختند و در نهایت محفل پرسش و پاسخ بین مسؤولان بعثه و روحانیان کاروان حج تمتع برگزار شد.

از دیگر حاضران در این نشست می توان به حجج اسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت، احمدفرخ فال مدیر سابق حوزه علمیه قم، عسکر دیرباز رییس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و اساتید حوزه و دانشگاه اشاره کرد.

گفتنی است در این همایش بیش از 600 نفر از روحانیون کاروان های حج تمتع سال 96 از سراسر کشور حضور داشتند که از آخرین دوره اعزام آنها حداقل چهار سال می گذرد./۱۳۳۰/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات