۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۰۰۷۴۶
دبیر ستاد استهلال خوزستان خبر داد؛

تشکیل ۷ گروه استهلال ماه رمضان در استان خوزستان

خلفی با اشاره به همکاری نهادهای دانشگاهی، حوزوی و نظامی در زمینه رصد هلال ماه مبارک رمضان از تشکیل و استقرار ۷ گروه استهلال در خوزستان خبر داد.
استهلال ماه

محمد خلفی، دبیر ستاد استهلال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ابراز داشت: از آنجا که گروه های استهلال ستاد زیر نظر مقام معظم رهبری به فعالیت می پردازند؛ بنابراین همه ستادهای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در سراسر کشور تشکیل شدند.

دبیر ستاد استهلال خوزستان با اشاره به حساسیت و اهمیت رؤیت هلال ماه رمضان عنوان داشت: در این زمینه از گروه های استهلال مجرب و خبره بهره بردیم و همکاری دانشگاهیان و نیروهای نظامی، روحانیت، حوزه های علمیه و ائمه جماعات را شاهد هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متخصصان و اساتید علم نجوم در زمینه رصد هلال ماه رمضان با ستاد استهلال همکاری دارند، افزود: در این باره ۷ گروه تشکیل دادیم که در این میان دو گروه در اهواز «دانشگاه شهید چمران و مؤسسه نجوم و علوم»، دو گروه در دزفول، یک گروه در هر کدام از شهرستان های لالی، شادگان، آبادان و خرمشهر مستقر شده اند تا رصد هلال ماه خدا را انجام دهند.

خلفی ادامه داد: گروه های استهلال رسمی در اصل ۵ نفره به همراه یک روحانی «اکثرا امام جمعه هر شهرستان» هستند اما در بسیاری از شهرستان ها مسأله رؤیت هلال ماه عمومی شده است و مردم با دعوت از گروه های استهلال و در نظر گرفتن محل استقرارشان همکاری تنگاتنگی انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در شرع اصل بر رؤیت هلال دیدن با چشم غیر مسلح است از این رو گروه های استهلال پس از مشاهده و تعیین مکان هلال، مردم را به دیدن آن سوق می دهند.

دبیر ستاد استهلال خوزستان با بیان اینکه گروه ها از امروز برای شناسایی محل استقرار عازم می شوند، اظهار داشت: عملیات رؤیت هلال ان شاء الله فردا پیش از مغرب صورت خواهد گرفت و طبق محاسبات صورت گرفته شنبه اول ماه مبارک رمضان در کشورمان است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه نهادهای نظامی در زمینه رؤیت هلال با ستاد همکاری دارند، ابراز داشت: سپاه و ارتش هر کدام گروه استهلال جداگانه داشته که رصد هلال را انجام می دهند و ما در این زمینه امکانات مورد نظر رؤیت هلال ماه را برای آنها تهیه کرده ایم./303/9456/ب1

ارسال نظرات