۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۰۰۷۴۲
امام جمعه هرمز:

تبیین مبانی اعتقادی برای جوانان مورد توجه مبلغان در ماه رمضان باشد

امام جمعه هرمز تقوا را از بركات اصلي روزه عنوان کرد و گفت: مبلغان از فرصت ماه رمضان برای تبیین دوباره مسائل اعتقادی جوانان استفاده کنند.
حجت الاسلام دری امام جمعه هرمز

حجت الاسلام مهدی دری امام جمعه هرمز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به چگونگي ورود به ماه مبارك رمضان گفت: حضرت امام زين العابدين(ع) در آغاز ماه مبارك رمضان همواره دعایی را زمزمه می کردند که در آن دعا، راه دستيابي به روزه واقعي در ماه مبارك رمضان كمك طلبيدن از خداست، اين دعا به ما نشان مي‌ دهد كه چگونه با چه آدابي وارد ماه مبارك رمضان شويم.

وی به اهميت روزه از منظر آيات و روايات اشاره کرد و افزود: تعابير بسياري پیرامون روزه، در قرآن و روايات آمده كه همگي اهميت اين فريضه بزرگ را بيان مي‌ كنند.

امام جمعه هرمز، اخلاص و آرامش را از بركات روزه داري عنوان كرد و اظهار داشت: در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داريم، اميد است كه خداوند متعال اين توفيق را عنايت فرمايد تا در اين ماه روزه دار واقعي باشيم.

حجت الاسلام دری در ادامه ابراز داشت: بركات تقوا به حدي زياد است كه اگر كسي به آن نايل شود، به اوج عبوديت و معنويت دست يافته است، روزه داري تنها امساك از خوردن و آشاميدن نيست، اين كه انسان در ماه مبارك رمضان، تنها به مرحله گرسنگي و تشنگي اكتفا كند ولي به ديگر آثار و بركات آن دست نيابد، دچار خسران بزرگي شده است.

وی همچنین اضافه کرد: اگر هدف از روزه فقط تحمل گرسنگی و تشنگی باشد؛ فرد خسران و زیان جبران ناپذیری دیده است، باید هدف از روزه، صفای دل و جان، پرهیز از گناه، مزین به اخلاق و تزکیه روح و جان باشد.

امام جمعه هرمز افزود: سعادت و رستگاری شخص روزه دار با به دست آوردن رضای خدا و به دنبال آن خلق خدا حاصل می شود، در غیر این صورت قطعا اهل شقاوت خواهد بود.

حجت الاسلام دری در ادامه به روايتي از رسول خدا (ص) درباره روزه واقعي و تاثير آن در زندگي انسان شاره كرد و گفت: الصيام اجتناب المحارم كما يمتنع رجل من الطعام و الشراب: همان گونه كه انسان در هنگام روزه داري از غذا و نوشيدني‌ ها و خوردني‌ ها اجتناب مي ‌ورزد، بايد از آنچه بر او حرام شده نيز فاصله بگيرد.

وی در ادامه تاکید کرد: آن ارزشي كه پيامبر اسلام (ص) براي روزه دار واقعي و اجر و پاداش او بيان فرمودند، در اين جا مشخص مي ‌شود، چراکه روزه واقعي روزه اي است كه انسان بوسيله آن از گناه فاصله گرفته و ضمن كسب رضايت خداوند متعال خود را به او نزديك‌تر كند تا گرفتار مشكلات ناشي از ارتكاب به گناه نشود.

امام جمعه هرمز به شبهات دینی در فضای مجازی اشاره و تاکید کررد: باتوجه به آسیب پذیری قشر جوان و نوجوان در برابر شبهات ایجاد شده از سوی دشمن، روحانیان و مبلغان در ماه رمضان از این مساله غفلت نکنند، باید از این فرصت بزرگ برای تبیین دوباره مسائل اعتقادی جوانان استفاده کنند.

حجت الاسلام دری ادامه داد: فضای معنوی ماه رمضان خود به خود اذهان را برای پذیرش مسائل اعتقادی آماده می‌ کند و خطبا و مبلغان با استفاده از این نکته به دنبال پاسخ دادن شبهات موجود در بین جوانان باشند تا بتوانند پایه های اعتقادی آنان را مستحکم کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات