۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۷۴۱
مدیر حوزه علمیه هرسین:

رسالت طلاب و روحانیان تبيين كلام خدا است

مدیر حوزه علمیه هرسین گفت: منبری خوب است که قابل فهم باشد، زيرا رسالت طلاب و روحانیان تبيين كلام خدا است کسی که بالای منبر می رود باید مخاطب خود را به خوبی بشناسد.
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: از برکت های این ماه مبارک، دگرگونی روحی و تحول درونی روزه داران و توفیقات عملی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: برکات ماه مبارک رمضان انسان گناه کار را پاک می سازد و انسان روزه دار را به نور تقوا و ایمان آشنا می سازد.

وی در ادامه افزود: عنایات خداوند در ماه رمصان انسان را به نور فضیلت های اخلاقی، توبه و بازگشت به سوی خدا و همچنین مهر و رحمت الهی آشنا می کند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در واقع رمضان ماه آمرزش، توبه و بازگشت به سوی خداست و زمینه های خودسازی را در انسانها ایجاد می کند.

حجت الاسلام قدمی یادآور شد: روحانیان قبل هرگونه تبلیغ دین باید خود نمونه عملی شریعت الهی باشند اگر این مهم عملیاتی شود قطعا اسلام ناب محمدی در جامعه اجرا خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین ادامه داد: یک منبر خوب اين است كه مستند باشد و حرف‌هايی كه در آن زده می شود به آيات و روايات كلام بزرگان ارجاع داده شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: منبری خوب است که قابل فهم باشد، زيرا رسالت طلاب و روحانیان تبيين كلام خدا است کسی که بالای منبر می رود باید مخاطب خود را به خوبی بشناسد، هر موضوعی را در هر زمانی و در هر فضایی نمی توان گفت.

امام جمعه موقت شهرستان هرسین تاکید کرد: جایگاه فکری، رده سنی و سطح تحصیلات مخاطب مهم است، كاربردي بودن به اين معنا است كه مصداقي صحبت كنيم و كاري كنيم كه دين و مسايل ديني وارد زندگي شود.

وی در پایان ابراز داشت: طلاب و روحانیان باید تلاش کنند که دین و اسلام اولويت‌های زندگی مردم شده تا آسیبهای اجتماعی و مشکلات اخلاقی رفتاری و یا اعتقادی را برطرف کند و سبب سبک زندگی مردم به سمت سبک زندگی اسلامی هدایت شود./302/857/ب1

ارسال نظرات