۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۰۰۷۳۷

بازدید طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه از مراکز دینی نجف آباد

طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه در یک اردوی فرهنگی تفریحی با حضور در حوزه علمیه ام الائمه نجف آباد از مراکز دینی شهرستان نجف آباد دیدن کردند.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، 128 نفر از طلاب خواهر مرکز جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان در یک اردوی دو روزه از مراکز دینی و تاریخی شهرستان نجف آباد بازدید و میهمان امام جمعه نجف آباد بودند.

حجت الاسلام اسماعیل قاسمی، معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار رسا در نجف آباد درباره این اردو، گفت: این اردو جهت آشنایی با فرهنگ اسلامی و ایرانی و فرهنگ پذیری برگزار شده که یک اردوی دو روزه به شهرستان نجف آباد است که امام جمعه میزبان ما بودند که روز گذشته از فضای چشمه مرغاب و امامزاده احمدرضا، شب در حوزه علمیه ام الائمه نجف آباد و امروز از بناهای تاریخی نجف آباد بازدید کنند و با این شهرستان ایثارگر آشنا شوند.

وی درباره این مرکز علوم دینی نیز افزود: واحد جامعه المصطفی العالمیه در اصفهان از سال 84 آغاز به فعالیت در بخش برادران و از سال 86 واحد خواهران نیز آغاز شده که از 18 ملیت در حال تحصیل هستند که بعضی همسران طلاب برادر و بخشی هم طلاب مجرد خوابگاهی هستند و هم اکنون حدود 700 طلبه و نزدیک 200 نفر خواهران در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه بیان داشت: در سه مقطع زبان فارسی تمهیدیه، کارشناسی دوره امور عمومی و ارشد و جدیداً مجوز دکتری داده شده که رشته علوم قرآن و حدیث با گرایش های مختلف، رشته فقه و معارف، رشته کلام و فلسفه اسلامی و ادبیات عرب، و در مقطع دکتری نیز در ترم جدید 7 نفر پذیرفته شدند که مشغول به تحصیل می شوند.

هم چنین خانم شمس مدیر داخلی این مجموعه نیز بیان کرد: یکی از علل جذب این طلاب خارجی، وجود مرکز جامعه المصطفی العالمیه در خارج از کشور است که اکثر طلاب این مرکز از سوی مراکز موجود در کشورشان با علوم دینی آشنا شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب حاضر در این مرکز افزون بر دروس طلبگی، دروس فوق العاده ای نیز دارند که به صورت فشرده در طی مدت حضورشان در ایران به فراگیری علوم دینی می پردازند که بعضی از این طلاب در عرض 4 ماه زبان فارسی را به راحتی صحبت می کنند.

هم چنین در برنامه ای که در حوزه علمیه ام الائمه برگزار شد، برخی از طلاب حاضر به بیان دیدگاه های خود درباره حضور در این مرکز اشاره کردند. یکی از طلاب جوان این مرکز از کشور ترکیه درباره فضای حاکم بر ایران گفت: ایرانی باید قدر ایران را بداند که چنین فضایی برای تعلیم در اختیار دارید، نعمت رهبری بزرگترین نعمت هایی است که ما در کشورهای خود بی نصیب هستیم، نعمت آزادی و امنیتی که در ایران وجود دارد، نعمت شیعه بودن و ولایت حضرت علی(ع) از دیگر نعمت های موجود در ایران است.

یکی دیگر از طلاب حاضر نیز بیان داشت: آنانی که غرب زده هستند باید بدانند که در غرب مادیات پیشرفت کرده ولی در معنویات صفر هستند و اسلام و انسانیت خیلی کم است و ما برای ساختن ایران های دیگر در کل جهان اول باید خودمان را بسازیم./302/1306/ب1

ارسال نظرات