۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۰۰۷۱۵
به همت جمعی از طلاب؛

مساجد قرچک غبارروبي شد

آیین غبارروبی مساجد قرچك همزمان با دهه آخر شعبان و با حضور جمعي از روحانیان و طلاب در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.
غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك غبار روبي مساجد قرچك

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آیین غبارروبی مساجد قرچك ظهر امروز با حضور جمعي از روحانیان، ائمه جماعات و بسيج طلاب اين شهرستان در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.

طلاب با زدودن غبار از اين مسجد به استقبال ماه میهمانی خدا رفتند و مسجد را براي ميزباني روزه داران ماه مبارك آماده كردند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعيلي امام جمعه قرچك در اين برنامه به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد بر اهمیت تکریم مساجد تأکید كرد و با اشاره به آيات سوره بقره گفت: در دين اسلام به نظافت بسيار سفارش شده است.

وی فريضه تكريم مساجد را جزء بهترين سنت‌های اخلاقی برشمرد و افزود: با توجه به گفتار  ائمه، مسجد مهم ترين سنگر صالحان است، پس بايد به نظافت آن هم بيش از هر جايي اهميت داد، خانه خدا را افرادي که به خدا ايمان دارند آباد می‌کنند.

نماينده ولي فقيه در قرچك ماه رمضان را اوج حضور مردم در مسجد دانست و بيان كرد: اين مكان كه مزين به خانه خداست باید از هرگونه پلشتي، پاک شود.

وي با اشاره به آيات قرآن، نظافت مسجد را از مصاديق آباد کردن آن دانست و ابراز كرد: مسجد باید از لحاظ ظاهری و باطني آباد و آماده ميزباني ماه مهماني خدا شود.

در پايان جمعي از طلاب و روحانيان قرچك به نظافت و تطهیر اين مسجد پرداختند.

گفتنی است، از 27 ارديبهشت تا 5 خرداد 1396 هجري شمسي مطابق با دهه آخر شعبان به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است./202/804/ب1

ارسال نظرات