۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۰۰۷۰۶
امام جمعه پيشوا:

خادمان مساجد بايد از عالم ترين افراد باشند

امام جمعه پيشوا با اظهار اينكه آیين غبار روبي مساجد سالي يكبار برگزار مي‌شود، خواستار غبار روبي هر هفته مساجد شد و گفت: حرمت مساجد براي همه لازم است.
غبار روبي مساجد پيشوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین رحمتینیا امام جمعه پيشوا ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام خميني(ره) اين شهر به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد با بيان اينكه بعد از انقلاب اسلامي مساجد رونق گرفته و آغازگر بسياري از حرکت ها شده افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی مسجد توانسته است نقش اصلی خود را ايفا كند.

وي با اظهار اينكه توجه به مسجد نشانه ایمان است، گفت: کسی که ایمان دارد سراغ مسجد می رود و کسی که معاد را مي شناسد حول مسجد می چرخد چرا كه مساجد محور هستند.

نماينده ولي فقيه در پيشوا ابراز كرد: همه مساجد در مسجديت با مسجدالحرام برابرند، البته مسجد الحرام احكام خاصي دارد كه بايد اجرا شود.

وي مساجد را سنگر اصلي دین، معرفت و بصیرت دانست و تصريح كرد: باید از کارکردهای مساجد به درستي بهره برد.

ریيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان پيشوا با ابراز اينكه حرمت مساجد براي همه لازم است، بيان كرد: از حرمت هاي مساجد نظافت آن است، مساجد بايد پاكيزه نگه داشته شود.

وي خطاب به نمازگزاران ضمن توصيه به اينكه مساجد را خانه خودتان بدانيد، هشدار داد: مسجد را اگر بهتر از منزل خودمان تميز نمي كنيم لااقل در حد آن بايد به اين سنگر رسيدگي كنيم.

امام جمعه پيشوا با اعلام اينكه نبايد به مسجد بي‌حرمتي شود، اظهار داشت: پیوند بیشتر مردم با مسجد باعث اتمام بسياري از ضعفها مي شود.

وي با اعلام اينكه آیين غبار روبي مساجد سالي يكبار برگزار مي‌شود، خواستار غبار روبي هر هفته مساجد شد.

حجت الاسلام رحمتي نيا خدمت به مسجد را كار انبيا مطرح كرد و يادآور شد: حضرت زكريا افتخارش اين بود كه خادم مسجد است.

وي نظافت مسجد را بالاترين افتخار برشمرد و تأكيد كرد: نبايد افراد ضعيف را به سمت خادمي مسجد گذاشت بلكه خادمين، مؤذنين و مكبرين بايد عالم ترين افراد باشند.

در پايان امام جمعه پيشوا به همراه جمعي از طلاب و نمازگزاران با گلاب به غبارروبي مسجد پرداختند و به استقبال ماه میهمانی خدا رفتند.

گفتنی است، دهه آخر شعبان هر سال به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است./۸۰۴/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات