۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۰۰۶۹۳
دادستان ویژه روحانیت قزوین:

عالم دینی نباید مروج جدایی دین از سیاست شود

حجت الاسلام زمانی گفت: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین کاری کنند که به حاشیه کشانده شده و مردم از آنها دور شوند یک عالم دینی نباید کاری کند که موجب ترویج جدایی دین از سیاست شود.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی زمانی دادستان ویژه روحانیت استان قزوین ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور ائمه جمعه و جماعات قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: تبلیغ از نظر قرآن و روایات ویژگی‌هایی دارد در تبلیغ خوب باید تهدید، توهین و تحقیر نباشد و فقط  آن چیزی که حاوی پیام الهی است بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره عمل عبادی روزه افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند ای کسانی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شده است همان گونه که بر گذشتگان از شما هم واجب بوده است این امر نشان می‌دهد که عبادت روزه اگرچه سخت است اما چون بر همه امت‌ها واجب بوده است به طور یقین آسان است.

حجت الاسلام زمانی در ادامه با بیان اینکه مبلغ وظیفه دارد که عمل عبادی مشکل را برای مردم سهل و آسان جلوه دهد اظهار کرد: مبلغ نباید مردم را از عبادات مشکل خداوند بترساند بلکه باید تلاش کند اعمال و عبادات را برای مردم ساده جلوه دهد این مسأله خود یک پیام تبلیغی است که مبلغ باید به آن اشراف داشته باشد و آن را برای مردم بازگو کند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه روحانیت توسط امام راحل ابراز کرد: جامعه روحانیت جامعه‌ای است که آمده است تبلیغ دین کند و راه انبیا را ادامه دهد از این رو این جامعه در تشبیه به مانند باغ زیبایی است که باید مورد محافظت و حراست قرار بگیرد از این رو در آیین نامه دادگاه ویژه روحانیت آمده است که از ورود افراد منحرف در حوزه‌های علمیه باید جلوگیری شود.

دادستان ویژه روحانیت استان قزوین در ادامه اضافه کرد: این دادگاه به طور منظم، سنجیده و محرمانه به امور ویژه روحانیت رسیدگی می‌کند و تحت اشراف و مدیریت رهبر معظم انقلاب است در حقیقت این دادگاه نگهبانی است که جلوی افراد منحرف، خلافکار و کسانی که قصد تعدی به دین و ولایت فقیه دارند را می‌گیرد.

حجت الاسلام زمانی در ادامه با اشاره به رسالت سنگین روحانیت در تبلیغ دین تصریح کرد: کسانی که لباس مقدس روحانیت را بر تن کرده‌اند در حقیقت در یک مسیری قدم گذاشته‌اند که مسیر تبلیغ دین است از این رو یک عالم نمی‌تواند در این راه اعمالی را که مخالف دین و دیانت است انجام دهد چون در غیر این صورت اعتماد مردم به دین سست می‌شود.

وی در پایان گفت: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین کاری کنند که به حاشیه کشیده و مردم از آنها دور شوند یک عالم دینی نباید کاری کند که موجب ترویج جدایی دین از سیاست شود چون این امور موجب می‌شود که محور روحانیت در جامعه خدشه دار شود و اعتماد مردم به آنها سلب شود از این رو عالم دین باید در جامعه مطابق دین و برنامه‌های آن حرکت و رفتار کند./873/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات