۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۰۰۶۸۳

انتقاد شدید آیت الله حائری از اقدامات آل‎خلیفه

یکی از مراجع تقلید عراق از اقدامات حکومت بحرین علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم به شدت انتقاد کرد.
حضرت ‌آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق مقیم در شهر مقدس قم طی بیانیه‎ای به رویدادهای اخیر بحرین واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: اقدام آل‎خلیفه علیه مردم مسلمان بحرین احمقانه است که تاریخ شاهد چنین ظلم‎های از سوی مستکبران جهان بوده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: آل‎خلیفه با حمایت افراد مغرور، بی عقل و بی‎سوادی که حتی مانند پادشاه عربستان بلد نیستند بسم الله الرحمن الرحیم را بخوانند، مردم بحرین را قلع و قمع، به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور یورش و این عالم را حصر خانگی میکند.

وی با اشاره به آیه 47 سوره ابراهیم افزود: این گونه اقدامات برای اولین صورت نگرفته است و مومنان در طول تاریخ با چنین بلاهایی آزموده شده‎اند. خداوند متعال در چنین مواقعی از مومنان می‎خواهد که از عزم قوی و قدمی استوار برخورد باشند.

حضرت آیت الله حائری با اشاره به نشست سران کشورهای عربی با رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: پادشاه عربستان در حالی ایستاده با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می رقصد که نماز را نشسته می‎خواند.

وی ادامه داد: آل‎خلیفه مسؤول هر گونه اقدام احمقانه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم و مردم مومن بحرین است. کسانی که با این مسائل درپی فتنه انگیزی هستند در آتش آن خواهند سوخت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم عراق، سوریه و یمن با مردم بحرین همدرد هستند؛ آنان با پول و اسلحه آل‎سعود، افکار وهابی، حمایت کشورهای نظیر آمریکا و انگلیس به شدت مورد ظلم و ستم قرار میگیرند.

وی پیروزی جبهه مقاومت بر ظالمان را نزدیک توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: مردم مومن و هر شخصی که توانایی دارد باید به واجب دینی و ملی خود برای دفاع از اسلام عمل کنند./994/ب902/ف

ارسال نظرات