۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۰۰۶۸۲
​امام جمعه قشم:

ماه رمضان فرصتی برای تحول فرهنگی جامعه است

​امام جمعه قشم، ماه رمضان را فرصتی برای تحول فرهنگی جامعه دانست و گفت: هرکس بتواند در این ماه شیطان را از خود دور کند به مدد الهی برای همیشه از دام شیطان رهایی می یابد.
حجت الاسلام جوکار

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به  فضیلت ماه مبارک رمضان و با تاکید ضرورت استفاده از فرصت زودگذر این ماه گفت: مساجد و حسینیه ها با اقامه نماز جماعت و برگزاری برنامه های تلاوت قرآن و دعا فضای پرطراوت و معنوی را برای روزه داران آماده کنند .

وی، ماه مبارک رمضان را ماه میهمانی بزرگ خداوند دانست و افزود: ماه مبارک رمضان ماه مبارزه با شیطان است، و هرکس بتواند در این ماه شیطان را از خود دور کند به مدد الهی برای همیشه از دام شیطان رهایی می یابد.

امام جمعه قشم تاکید کرد: اعمال انسان با نیت خالص آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیت روزه در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام جوکار با بیان اهمیت جایگاه نیت خالصانه در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: نیت اختصاص به روزه ندارد و در سایر عبادت‌ها مانند نماز، وضو، غسل، خمس و زکات نیز لازم است،نیت به منزله ی قصد انجام آن کار است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه رمضان گفت: رمضان وسیله ای است برای دوری انسان از شیطان و بهترین فرصتی برای جبران گناهان که انجام داده است.

امام جمعه قشم همچنین با اشاره به ویژگی های ماه رمضان اضافه کرد: همانطور که خداوند در این ماه از گناهان افراد روزه دار به جز بخشی که مربوط به حق مردم است، گذشت می کند، شایسته است ما نیز بخشش گناهان دیگران را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار، نتیجه روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را سرنگونی نفس شیطانی دانست و اظهار کرد: روزه، زمینه برای نابودی شیطان درون و عبودیت انسان ها است.

وی، موارد 10 گانه توبه که از رسول گرامی اسلام نقل شده است را بر شمرد و گفت: فرد توبه کننده در صورتی که 10 شرط واجب را رعایت کند حبیب خداوند می شود.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمک به نیازمندان، عیادت بیماران و دیدار اقوام و دوستان از دیگر امتیازات تحول در روزه داران است و باید این فرهنگ در جامعه اسلامی تقویت شود.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به نقش قرآن در زندگی مردم بیان کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان ها در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی راهنما و هدایتگر انسان به سوی کمال است.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین نقش قرآن در زندگی انسان ها ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می شویم.

امام جمعه قشم با اشاره به روایات و داستان های قرآنی گفت: خداوند نسبت به بندگان خویش بخشنده و مهربان بوده و منتظر است بندگان با توبه و انابه به سمت معبود لا یزال بروند و از درگاهش تقاضای عفو و بخشش کنند تا قلم عفو خود را بر گناه بندگان بکشد.

حجت الاسلام جوکار، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را از مردم و مسؤولان خواستار شد و بیان داشت: در این ماه نباید در سطح شهر روزه خواری علنی وجود داشته باشد و به بهانه مسافرت و یا هر مسأله دیگری حرمت این ماه شکسته شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح ویژگی های یک منبر خوب ازدیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: به فرموده معظم له، ویژگی های یک منبر خوب، قابل فهم و كاربردي بودن و همراه با جاذبه و مخاطب شناسی است./851/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات