۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۰۰۶۸۰
آیت الله علما:

اسلام بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار شده است

آیت الله علما با اشاره به اینکه اسلام بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار شده است گفت: علما و روحانیان باید مردم را به سوی واجبات رهنمون ساخته و از منکرات بازدارند و در این راه از هیچ جهاد و تلاشی دریغ نکنند.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ استان که با حضور مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان برگزار شد ابراز داشت: علما و روحانیان هدایتگر مردم به سوی اسلام ناب محمدی بوده و راه سعادت را به آنها نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: روحانیان وارثان انبیای الهی بوده و در طول تاریخ بشریت همواره در راه هدایت مردم گام بر می دارند، انبیای الهی مبشر و منذر بندگان هستند و روحانیان نیز هدایتگر انسانها به صراط مستقیم و بازدارنده آنها از انحراف هستند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود زیرا دین بر پایه این دو فریضه حسنه استوار است بنابراین باید همه مسلمانان نسبت به احیای این فریضه اهتمام داشته باشند و در این میان وظیفه علما و روحانیان سنگین تر است.

وی در ادامه بیان داشت: چشم پوشی از آنچه حرام شمرده می شود موجب رسیدن انسان ها به مقامهای والا شده و خداوند متعال پاداش این عمل را خواهد داد.

آیت الله علما تأکید کرد: مسؤولیت علما و روحانیان در قبال جامعه بسیار سنگین است بنابراین باید در راه هدایتگری مردم ثابت قدم و مجد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی نباید از انجام واجبات الهی غفلت کرد زیرا انسان های بزرگ با پایبندی به واجبات و دوری از محرمات به جایگاه های والایی دست یافته اند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان مطرح کرد: علما و روحانیان باید مردم را به سوی واجبات رهنمون ساخته و از منکرات بازدارند و در این راه از هیچ جهاد و تلاشی دریغ نکنند./857/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات