۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۰۶۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ولایت فقیه میراث ماندگار ائمه معصومین است

حجت الاسلام نعمت اللهی با بیان اینکه باید در کنار انجام سایر امور فرهنگی زمانی را هم برای آموزش اندیشه‌های امام در برنامه‌های فرهنگی قرار داد گفت: ولایت فقیه میراث گرانسنگی است که از انبیا و ائمه معصومین(ع) به یادگار مانده است.
حجت الاسلام نعمت الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیر کل تبلیغات قزوین ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات قزوین برگزار شد، با اشاره به  اهمیت تبلیغ گفت: شبکه تبلیغ در جامعه باید بسیار موثر و کارآمد باشد یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی انجام کار فرهنگی است که از محورهای امور فرهنگی تبلیغ در عرصه دین و فرهنگ است.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ‌سازی در خصوص تبلیغ افزود: مبلغان باید مطالب دینی را به روز و علمی‌تر متناسب با نیازهای مردم در اختیار آنها قرار دهند از این رو لازم است درباره انجام امور فرهنگی از جمله تبلیغات ویژه ماه مبارک رمضان توسط مبلغان فرهنگ سازی صورت بگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه باید تبیین اندیشه‌های امام راحل سرلوحه کار مبلغان قرار گیرد اظهار کرد: در آستانه سالروز رحلت امام بزرگوار، مبلغان وظیفه دارند که درباره اندیشه‌ها و آرمان‌های امام به روشنگری بپردازند چرا که نسل جوان ما از درک حوزه‌های اندیشه امام راحل بیگانه هستند و به خوبی با این اندیشه‌ها آشنا نیستند.

ولایت فقیه میراث ماندگار ائمه معصومین است

وی در ادامه با بیان اینکه باید در کنار انجام سایر امور فرهنگی زمانی را هم برای آموزش اندیشه‌های امام در برنامه‌های فرهنگی قرار داد ابراز کرد: ولایت فقیه میراث گرانسنگی است که از انبیا و ائمه معصومین(ع) به یادگار مانده است بنابراین باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا کشور آسیب نبیند امروز دشمن در شبکه‌های مجازی به گونه‌ای با این ارکان دینی مبارزه می‌کند تا آن را از میان ببرد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به برنامه تفسیر قرآن تصریح کرد: اکنون چند سالی است که ستاد تفسیر قرآن در قزوین فعال شده است و برنامه‌های خوبی را انجام می‌دهند از این رو می‌طلبد که ما هم با اجرای برنامه‌ها کاری کنیم که قرآن را از مهجوریت خارج کرده و با تفسیر، ترجمه و تبیین در توسعه معارف دینی تلاش و کوشش کنیم.

وی در ادامه بیان مسائل مربوط به احکام را از ضروریات کارهای تبلیغی دانست و اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای از مبلغان برنامه‌های مربوط به احکام را جدی نمی‌گیرند و به سادگی از کنار آن می‌گذرند نیاز است احکام به شکل کلاس‌های مستقل برای جوانان تشکیل شود تا به طور کامل با احکام شرعی و دینی خود آشنا شوند.
حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: جامعه ما در مورد مسائل اخلاقی دچار نوعی سردرگمی شده‌اند به گونه‌ای که تشنه بیان اخلاقیات و مباحث اخلاقی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: توصیه‌های اخلاقی که از زبان علمای دینی بیان می‌شود برای همه مردم نافذ و مطلوب است بنابراین باید درباره آموزش اخلاق عالمان توجه جدی‌تری داشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس به فرموده امام راحل برای ملت ایران یک نعمت بزرگ بود جنگ کشور ما را از آسیب‌های مادی بیمه کرد و موجب توسعه و عمران کشور شد.

وی در پایان گفت: باید یادمان باشد که خاطره جنگ چیزی نیست که از یادها برود از این باید یاد و نام خرمشهر را گرامی بداریم و پاسدار خون شهدای هشت سال دفاع مقدس باشیم./873/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات