۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۰۰۶۵۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

فتح خرمشهر مرهون استفاده از تاکتیک‌های الهی و غیبی بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی پیروزی یک ملتی را در جنگ‌های نظامی مرهون استفاده از شیوه‌ها و روش‌های نوین و جدید دانست و گفت: آن چیزی که سبب شد ملت ما در دفاع مقدس و به ویژه در فتح خرمشهر پیروز شود استفاده از تاکتیک‌های الهی بود.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در همایش بزرگ گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر که با حضور ائمه جمعه و جماعات و مبلغان حوزه‌های علمیه استان قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به مسأله آزادی خرمشهر و روز مقاومت گفت: حیثیت جمعی یکایک مردم ایران در فتح خرمشهر دخیل بوده است فتح خرمشهر یک حادثه یا یک واقعه مقطعی نیست بلکه یک جریان و مکتب است.

وی در ادامه افزود: آزادسازی خرمشهر یعنی تصدیق تمام وعده‌هایی که انبیا و خداوند متعال به  وعده داده است آزادی خرمشهر یعنی وعده‌های الهی که تحقق پیدا کرده است در این جریان صدام گفته بود اگر ایرانیان توانستند خرمشهر را فتح کنند من کلید بصره را هم به آنها خواهد داد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه آزادی خرمشهر طبق محاسبات صدام امری غیرممکن بود اظهار کرد: البته از نظر منطق محاسباتی فتح خرمشهر امری نشدنی بود اما صدامیان از منطق الهی و امدادهای غیبی چیزی نمی‌دانستند وقتی خداوند متعال صداقت، درستی و پایداری را از یک ملتی ببیند آنها را پیروز کرده و بر دشمنان شکست و ذلت را نازل می‌کند.

وی در ادامه پیروزی یک ملتی را در جنگ‌های نظامی مرهون استفاده از شیوه‌ها و روش‌های نوین و جدید دانست و ابراز کرد: آن چیزی که موجب شد ملت ما در دفاع مقدس و به ویژه در فتح خرمشهر پیروز شود استفاده از تاکتیک‌های الهی بود که دشمن از آنها بی‌خبر و بی‌اطلاع بود تاکتیک‌ها و اموری مانند ایمان، صداقت و توکل بود که موجب پیروزی و توفیق مردم شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه آزادی خرمشهر استمرار نهضت‌های انبیای الهی است تصریح کرد: ملت ما خرمشهر را در استمرار غدیرخم، بعثت و عاشورا می بینند در حقیقت آزادی خرمشهر از مقدمات ظهور منجی عالم بشریت است خرمشهر محصول نگاه دینی و تبیین آموزه‌های دینی است.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به وارث شدن زمین از سوی افراد شایسته تصریح کرد: فتح خرمشهر زمینه و بستری است برای حاکمیت بندگان صالح و شایسته خداوند متعال همان افراد مومنی که خداوند در آیات متعدد قرآن از آنها نام برده است و همه به این مسئله اعتقاد و باور دارند.

وی در پایان گفت: آینده از آن اسلام است همه مردم این امور را باور دارند اگر کسی این مسائل را باور نداشته باشد نمی تواند محکم سخن بگوید و مردم را به این حقیقت دعوت کند از این رو اگر مبلغی بخواهد در تبلیغات خود موفق باشد باید وعده های الهی را باور داشته باشد و این باور را به دیگران انتقال دهد./202/873/ب1

ارسال نظرات