۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۰۰۶۴۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

فعالیت مبلغان، مصداق عمل به اصل اسلام است

حجت الاسلام حسناتی در جمع طلاب خواهر جامعه المصطفی العالمیه، گفت: شما مبلغان خارجی با تحمل تمام سختی ها و دوری از خانواده برای رضای حق و تبلیغ دین اسلام، مصداق تفسیر اصل اسلام ، قولوا لااله الاالله هستید.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در جمع طلاب خواهر جامعه المصطفی العالمیه اصفهان که برای سفر فرهنگی تفریحی به نجف آباد آمده اند، گفت: فعالیت علمی شما مبلغان، مصداق عمل به اصل اسلام است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم افزود: قولوا لااله الاالله تفلحوا، اصل اسلام است، یک نفی و یک اثبات، هر چه غیر خداست را نفی می کند و هر چه این نفی جدی و راستین و دقیق باشد، دینمان استوارتر است، و اعتقاد به این اصل اسلام است که انسان را به فلاح واقعی و به تبع آن فلاح اجتماعی می رساند.

حجت الاسلام حسناتی درباره علت اصلی از فراگرفتن معارف دین در سایه هجرت در این عصر و زمان بیان داشت: بشر به عنوان خلیفه الهی، به ویژه در آخرالزمان باید راه میانبری را بپیماید که همان کونوا مع الصادقین، و صادقان پیامبر اکرم و اهل بیت هستند که اگر کل عالم طبیعت یک کفه ترازو و انسانی که با صادقان باشد در یک کفه دیگر قرار گیرد، قدر و قیمتش بالاتر است.

وی با اشاره به روایت حضرت فاطمه که فرمود، «ان السعید کل السعید حق السعید من احب علی فی حیاته و بعد موته» تصریح کرد: تجسم صادقان در امیرالمومنین است که انسان کامل، و قرآن ناطق و الگوی بشری در همه شرایط و دوران زندگی است و اهل بیت به ویژه بانوانی که در این خاندان تربیت شدند، الگو و سرمشقی بی مانند برای شما بانوان مبلغه هستند که حتی یک کنیز مثل فضه خادمه، همه وجودش قرآن شد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، معرفت و خودشناسی را عامل اصلی در کسب معارف دین به ویژه برای مبلغان بیان کرد و افزود: آنچه ما در این عالم مکلف به آن هستیم، یادگیری آداب بندگی خدا است و در کسب این علوم اول باید به معرفت نفس برسیم و این علوم اول قدم برای خود عالم مؤثر است، اگر به علم خودش عمل کرد، دیگران بهره می برند و کسی که در دین ما این گونه نیست مذمت شده است که به خاطر متاع دنیا و فخرفروشی به دنبال کسب این علوم بیاد که نور این علوم برایش ظلمت و تاریکی می شود.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه پیامبر در حدیثی وعده می دهد که در آخرالزمان انسان هایی می آیند، که از تکه های آهن، شدیدتر، محکم تر و صابرتر هستند، مصداقش شما طلاب و مبلغان هستید که صبر در این راه نیازمند شناخت و معرفت است هر یک از شما با این صبر و معرفتتان مانند یک نورافکن برای اسلام و قرآن و امام زمان خواهید بود.

امام جمعه نجف آباد تبلیغ دین و هجرت برای آموختن معارف دین را از ابعاد جهاد کبیر برشمرد و گفت: شما مبلغان خواهر که از گوشه و کنار دنیا با همه سختی ها و دوری از خانواده برای کسب معارف اهل بیت سختی هایی را پذیرفتید، یقین بدانید مورد عنایت ویژه پیامبر و ائمه اطهار و عنایت ویژه امام زمان هستید که ورود در این راه نیازمند صبری الهی است که طبق فرموده امام صادق(ع) چنین شیعیانی صبورتر از ما ائمه هستند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر این هجرت شما برای رضای خدا باشد، قدر و قیمتش بالاتر از هجرت مسلمانان به حبشه است و خداوند چه قدر و قیمت بالایی برای یک مهاجر فی سبیل الله در نظر گرفته است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه به وضعیت شهرستان نجف آباد در پرورش طلاب و مبلغان نیز اشاره کرد و افزود: حوزه ای که اکنون در آن قرار دارید، زمانی مرکز پرورش طلاب خارجی بود که بنا به دلایلی به قم منتقل شد و این شهر این افتخار را دارد که یکی از نقش ها او در دوران انقلاب، خدمت به طلاب و سربازان امام زمان از کشورها مختلف بوده است که بیش از 400 نفر از کشورهای مختلف اینجا تشریف آوردند و زبان فارسی را یاد گرفتند و برای ادامه تحصیل به قم رفتند.

وی ادامه داد: امروز شهرستان نجف آباد یکی از مراکز اصلی جذب طلاب در استان اصفهان است و همه اکنون با دارا بودن 2 حوزه علمیه برادران و 6 حوزه علمیه خواهران که در دو مقطع سطح 2 و 3 در با حدود 1500 طلبه در حال تحصیل و تبلیغ هستند./202/1306/ب1

ارسال نظرات