۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۰۰۶۲۱
امام جمعه بالاده:

شرط تقرب و پذیرش توبه در ماه رمضان، پاک کردن دل ها از کینه و حسد است

امام جمعه بالاده گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و تقرب به خداوند است و تقرب به خدا در این ماه، یک شرط دارد و آن این است که قبل از ماه مبارک رمضان، دلها را از کینه‌ و حسد پاک کنیم.
ماه رمضان

حجت‌الاسلام حسینعلی بهرامی امام جمعه بالاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، ماه مبارک رمضان را یک فرصت استثنایی برای تقرب به خداوند متعال دانست و گفت: در این ماه شیاطین در بند و درهای بهشت و نصرت خداوند باز است و این، بهترین فرصت برای تقرب به خداوند است.

وی با اشاره به خطبه شعبانیه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در این خطبه، از فضائل ماه رمضان گفته و فرموده‌اند: "ماهی برای شما پیش می‌آید که در آخر، رحمت و برکت خداوند است و ماهی است که نفس‌ها حکم تسبیح و خواب‌ها حکم عبادت را دارند."

امام جمعه بالاده با خاطرنشان کردن اینکه هیچ ماه دیگری در سال نداریم که حتی اعمال غیر ارادی ما هم حکم تسبیح و عبادت را داشته باشد افزود: بهترین اعمال در این ماه با توجه به سخنان پیامبر اکرم(ص)، دوری از گناه و اجتناب از حرام خداوند است.

حجت‌الاسلام بهرامی از درهای باز بهشت و شیاطین دربند در این ماه گفت و خاطرنشان کرد: نصرت و یاری خداوند در این ماه بسیار نزدیک است. پس بهترین فرصت برای توبه و تقرب به خداوند است و تقرب به خدا در این ماه، یک شرط دارد و آن این است که قبل از ماه مبارک رمضان، دلها را از کینه‌ و حسد پاک کنیم.

به گفته وی، سحرهای ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای مرور گذشته، اقرار به گناه نزد خداوند متعال، درخواست مغفرت و طلب رحمت از خداست.

امام جمعه بالاده در ادامه بیان کرد: قرآن، یک منبر خوب را توصیف می‌کند و می‌فرماید:" یک منبر خوب، منبری است که از آیات قرآن استفاده شود و تبیین کند آنچه را که خداوند نازل کرده‌است."

وی با اشاره به بعضی منبرهای امروز که یا مکاشفه بیان می‌شود یا خواب یا از قدیم گفته می‌شود تصریح کرد: نخستین نکته در منبر باید تفسیر قرآن باشد، البته در سطح مخاطبان و متناسب با آنها و به صورت اختصار بیان شود.

حجت‌الاسلام بهرامی با تأکید بر اینکه یک خطیب خوب باید مخاطب شناس باشد و با توجه به زمان و مکان و مخاطب مطالب را بیان کند گفت: امروز مباحث باید ساندویچی باشد، یعنی مختصر و مفید و شیوا. ضمن اینکه روضه اباعبدالله(ع) در همه مسائل، به ویژه در منبرها، برکت عجیبی دارد. پس باید در منبرها حتی شده در حد یک بیت، استفاده شود./302/825/ب1

ارسال نظرات