۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۰۰۶۱۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رمضان فرصت مجاهدت تبلیغی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب که بیش از همه جوانان را نشانه رفت است، گفت: در این شرایط تبلیغ دین یک مجاهده است و بهترین شیوه آن تبلیغ چهره به چهره است که ماه رمضان فرصت آن را فراهم کرده است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به قرارگیری در آستانه ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان با فرصت‌های معنوی خود بهترین بستر برای خود سازی و تهذیب نفس است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان دارای فضائل اخلاقی و معنوی بسیاری است، تصریح کرد: در این ایام نباید از انس با قرآن و ادعیه وارده غفلت کرد، این ماه، ماه برکت و رحمت الهی است و کسی که گناهانش در این ماه آمرزیده نشود شقی و بدبخت است، بنابراین نباید از لحظات این ماه غفلت کرد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: در ماه فضیلت، رحمت و معنویت که قلوب پاک مؤمنان تشنه معارف دینی است، لازم است مبلغان معارف دینی، فرصت را غنیمت بدانند و در نشر معارف الهی و تبیین احکام دینی با مجاهدت و جدیت وارد شوند.

وی فعالیت خالصانه و با انگیزه الهی را عامل تأثیر بیشتر در مخاطبان مبلغان ماه رمضان دانست و گفت: خلوص نیت تعمیق بخش تبلیغ دین و تأثیر آن است و خیر دنیا و آخرت را برای انسان به ارمغان خواهد آورد، مبلغان دین پیروان انبیاء الهی در نشر دین خداوند هستند.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب که بیش از همه جوانان را نشانه رفت است، گفت: در این شرایط تبلیغ دین یک مجاهده است و بهترین شیوه آن تبلیغ چهره به چهره است که ماه رمضان فرصت آن را فراهم کرده است، اقبال مردم به منابر در این ایام بیشتر است.

وی با تأکید بر بهره گیری از ابزارهای جدید در تبلیغ معارف الهی، تصریح کرد: البته در شرایطی که دشمنان اسلام از هیچ امری فروگذار نیستند و ازهر ابزاری برای ضربه به باورها و اعتقادات دینی مردم استفاده می کنند، لازم است مبلغان دین از روش‌های نوین تبلیغ دین غفلت نکنند.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه امروز فضاهای مجازی عرصه القاء شبهات فراوان علیه اسلام و نظام اسلامی است، گفت: مبلغان از این فرصت برای تبیین برکات نظام اسلامی، ولایت فقیه و توفیقات نظام اسلامی بهره ببرند، ولایت فقیه محور برکات نظام اسلامی و امنیت امروز کشور است که لازم است بیان شود.

وی با تأکید بر بیان مطالب جوان پسندانه برای جذب بیشتر جوانان به مساجد و معنویت، اذعان داشت: جذب جوانان به مساجد و مراکز دینی آسیب پذیری نسل جوان را در برابر توطئه های فرهنگی دشمن بسیار خواهد کاست، از این رو لازم است فرصت رمضان را غنیمت بدانیم و نسل جوان را به مساجد بیشتر شائق کنیم./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات