۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۰۰۶۰۳
از سوی رییس پژوهشگاه فقه نظام:

تاریخ فراخوان مقالات کنگره بین المللی فقیه فقه نظام اعلام شد

مسؤول دبیرخانه کنگره بین المللی فقه نظام گفت: کنگره بین المللی فقیه فقه نظام فروردین ماه سال جاری برگزار می شود و پژوهشگران و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۳۰ دی ماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
فراخوان مقالات کنگره بین المللی فقیه فقه نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در حاشیه آیین افتتاحیه دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی فقیه فقه نظام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: کنگره بین المللی فقیه فقه نظام سال آینده برگزار خواهد شد.

رییس پژوهشگاه فقه نظام درباره اهداف برگزاری این کنگره، ابراز کرد: ترویج گفتمان فقه نظام هدف از برگزاری این کنگره بین المللی است که به فقه نظامات اجتماعی اشاره دارد و در برابر فقه فردی است.

وی ادامه داد: بحمدالله حوزه های علمیه پیشرفت بسیار خوبی در زمینه فقه فردی داشته اند و خوش درخشیده اند؛ اما در عرصه فقه نظامات اجتماعی فعالیت چشمگیری وجود نداشته است.

مسؤول دبیرخانه کنگره بین المللی فقیه فقه نظام تأکید کرد: از همین جهت هدف اصلی از برگزاری کنگره فقیه فقه نظام گفتمان سازی و ترویج این تفکر در فضای فقهی حوزه های علمیه است.

وی تصریح کرد: با این اقدام سعی داریم ظرفیت حوزه های علمیه برای پاسخگویی به مسائل نظام اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگ، اقتصاد و سیاست را فعال کنیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هفت محور برای فراخوان مقالات عنوان شده است که شامل «مبادی، مبانی و اصول فقه نظام»، «ساحت ها و ابعاد فقه نظام»، «هستی شناسی تاریخی فقه نظام در تراث فقهای اسلام»، «جریان شناسی فکری فقه نظام»، «فقه نظام، حوزه انقلابی و تمدن ساز»، «گفتمان سازی فقه نظام» و «راهکارها، بایسته ها و موانع» است.

وی خاطرنشان کرد: چکیده مقالات تا 30 مهرماه سال جاری باید به دبیرخانه کنگره ارسال شود و پس از بررسی متن کامل مقاله تا 30 دی ماه باید ارسال شود؛ کنگره فقیه فقه نظام نیز فروردین 1397 برگزار خواهد شد.

گفتنی است، کنگره بین المللی فقیه فقه نظام در قم، خیابان صفائیه، کوی ممتاز، ساختمان نورالثقلین واقع شده است؛ تلفکس این مرکز به شماره 37840637_025 و ایمیل آن به نشانی info@iccjiss.ir است./۸۴۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات