۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۵۰۰۶۰۲
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

ذکر زبانی لازمه گرایش انسان به کمال و سعادت است

عضو اتاق تبلیغ خراسان ذکر زبانی را لازمه گرایش دل و قلب انسان به کمال و سعادت دانست و با بیان این که انسان همانچه را که طلب می کند بر زبان می آورد، گفت: هنگامی که ذکر خداوند را بر زبان می آورید، از درون نیز یاد پروردگار را طلب کرده اید.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به فراز هایی از مناجات شعبانیه، گفت: دعا و زیارات در قالب مناجات با پروردگار عالم بوده و حقیقت آن سخن گفتن با پروردگار است و ائمه اطهار و اهل بیت(ع) پیام های مهمی  را به ما در قالب دعا و مناجات منتقل می کردند و همواره سخن و بیانشان را در قالب مناجات به ما می رسانده اند.

وی با بیان این که غفلت از فرصت ارزشمند جوانی، حقیقت زندگی و حواس پرتی از اصل خلقت انسان را نابود می کند، تصریح کرد: هنگامی که انسان از حقیقت و هدف زندگی غافل شد آثار سوء در زندگیش پدیدار شده  که ائمه اطهار برای نجات از این آثار سوء به ما دستور داده اند تا ذکر خداوند متعال را فراوان بگویید و آنان را در زندگیتان یاد کنید.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که برای هر یک از آداب زندگی ذکر، دعا و یاد خداوند متعال آمده، خاطرنشان کرد: ذکر و تسبیح خداوند متعال و یادآوری نعمت های بیکران او مستحب است اما انسان مؤمن باید همواره یاد خداوند را در قلب و اندیشه خود داشته و اگر زمانی ظرف دل و فکرمان تخلیه از یاد خداوند شد دشمن فریبکار بلافاصله جای او را پر می کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که قلوب تخلیه شده از ذکر خداوند متعال مورد هجمه شیطان با مجموعه ای از مسائل و افکار انحرافی  قرار می گیرد، بیان کرد: باید مردم یاد خداوند را بر دل و زبان جاری کرده و با نشاط، شادابی و خرسندی نام نیک او را بر زبان جاری کنند و بدانند راه درک نعمت های بیکران خداوند تسبیح و ستایش او است.

وی با بیان این که شایسته است تا در هر حال ذکر خداوند متعال را بر زبان داشته و از او بخواهیم تا با ذکر و یاد خود ما را در زمره اهل طاعت خویش قرار دهد، خاطرنشان کرد: ذکر زمینه ای برای خوب و پرهیزگار بودن است و اگر زبان را به ذکر خداوند باز نکردید و آن را مسکوت گذاشتید از یاد پروردگار غافل شده و در زمره محرومین از نعمت حق قرار می گیرید.

حجت الاسلام اسلامی فر ذکر زبانی را لازمه گرایش دل و قلب انسان به کمال و سعادت دانست و با بیان این که بر اساس بیان علامه جعفری انسان همانچه را که طلب می کند بر زبان نیز می آورد، اظهار کرد: هنگامی که ذکر خداوند را بر زبان می آورید در حقیقت از درون نیز همین خوبی و یاد پروردگار را جهت عبادت و راز و نیاز پذیرفته اید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که بر اساس بیان علامه جعفری درون بدن انسان می تواند مملو از افکار و مسائل معنوی و یا انحرافی و فساد باشد، بیان کرد: جاری کردن ذکر فراوان خداوند متعال موجب درود خدا و ملائکه بر انسان شده و او را از ظلمت و تاریکی به سوی نور و روشنایی خارج می کند و به انسان راه دوری از انحراف و معصیت را می آموزد.

وی با بیان این که نباید مسجدها در انزوا باشند، بیان کرد: اگر می خواهید فرزندانی مؤمن و با شخصیت انسانی داشته باشند یکی از نزدیکترین راه ها این است که فرزندان را با مسجد آشنا کرده  تا بتوان در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کرده و یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با فضای مجازی نیز همین آشنایی و حضور در مسجد است./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات