۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۰۰۵۹۹
آیت الله عالمی:

تشدید فشارها بر مردم بحرین نشانه عصبانیت آل خلیفه از شکست تروریست ها در منطقه است

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان گفت: چون حکومت های مرتجعی همانند بحرین از شکست تروریست ها ناراحت هستند مردم و شیعیان را مورد آزار و اذیت بیشتر قرار می دهند.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات اخیر رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم گفت: علت تشدید مضیقه ها و بی حرمتی ها به ساحت مقدس عالمی بزرگوار و مرجع دینی مردم بحریم این است که در منطقه شکست خورده اند.

وی افزود: این روزها به خوبی آثار شکست جریان های تروریستی از حکومت های مرتجع و دست نشانده پیدا شده است، این جریان ها دوکشور سوریه و عراق را به شدت مورد تجاوز قرار داده بودند؛ اما در عراق نفس های آخر را می کشند و در سوریه شکست های متعددی بر آن ها تحمیل شده و تلفات بسیاری داده اند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: چون حکومت های مرتجعی همانند بحرین از شکست تروریست ها ناراحت هستند مردم و شیعیان را مورد آزار و اذیت بیشتر قرار می دهند، اگر عالم بزرگواری همانند شیخ عیسی قاسم که رهبری نهضت مردم بحرین را بر عهده دارد،ا آزار و اذیت کنند مردم بیشتر در صحنه حاضر خواهند شد و نتیجه کار خلاف میل آل خلیفه خواهد بود.

وی ادامه داد: هرچه رژیم آل خلیفه به مرجع دینی مردم بحرین بیشتر اهانت کند و برخوردهای سخت تری با مردم مظلوم داشته باشند در تصمیم قاطع تر مردم بحرین برای مبارزه جدی تر با حکومت تأثیر می گذارد.

آیت الله عالمی ابراز داشت: رژیم آل خلیفه هرچه فشارها را بر مردم تشدید کنند به پایان عمر خود نزدیک تر می شوند.

وی به وظیفه علما و مسؤولان کشورهای اسلامی نسبت به مردم مظلوم بحرین اشاره و عنوان کرد: وظیفه مردم مسلمان حمایت از مظلوم است، در روایات تأکید شده که فرد مسلمان باید یاری کننده مظلوم و دشمن ظالم باشد، اگر کسی بخواهد به وظیفه مسلمانی خود عمل کند باید به یاری مردم بحرین بشتابد و مراتب مخالفت خود با حکومت بحرین را باید اعلام کنند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وظیفه علما روشنگری است، علما باید وظیفه مردم را بازگو کرده و حرکت و قیام مؤثر را برای مردم تبیین کنند تا از ستم های آل خلیفه به مردم جلوگیری شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات