۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۰۰۵۸۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انتقاد از افزایش آمار طلاق در برخی از استان‌های کشور، صرف 10 درصد از بودجه منطقه آزاد ارس در برنامه‌های فرهنگی، رونمایی از کتاب « شش و سی دقیقه عصر» و نام گذاری فرهنگسرای کوی ولی امر به نام استاد شهریار از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درباره راه‌اندازی سامانه ثبت مداخلات طلاق، اظهار داشت: امروزه طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: راهکار و تمهیدات ویژه برای کاهش طلاق، می‌تواند به این معضل کمک کند، برخی از زوجین با وجود آنکه در ابتدای راه زندگی خود هستند اما با کوچکترین اختلافی آخرین راه را انتخاب می‌کنند در حالی که باید سازش را بین زوجین ایجاد کرد. سامانه ثبت مداخلات طلاق می‌تواند به صورت پایلوت در استان‌هایی که آمار طلاق بسیار بالا است اجرایی کرد تا درصد بالایی از طلاق‌ها کاهش یابد.

وی یادآور شد: باید آگاهی خانواده‌ها افزایش یابد تا با کوچک‌ترین واکنش‌ها اقدام به طلاق نکنند در این میان بهره‌گیری از مشاور زبده و خبره می‌تواند به کاهش بخش قابل توجهی از آمار طلاق کمک کند. از سویی دیگر دسترسی با سهولت زوجین به مشاوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است همچنین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا استفاده از این مشاوران به صورت رایگان برای زوجین مهیا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مهارت زندگی و تعامل زوجین را افزایش داد، گفت: آموزش‌ها در خانواده و مدارس بسیار ناکافی است امروزه برخی از زوجین تعامل بین دو طرف را یاد نگرفته‌اند و نتوانستیم در ارائه آموزش به این افراد موفق عمل کنیم که باید در این زمینه نیز اقدامات اثربخشی انجام شود.

۱۰ درصد از بودجه سازمان منطقه آزاد ارس صرف برنامه‌های فرهنگی می‌شود

محسن خادم عرب‌باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم استقبال مومنین از ماه نزول قرآن، اظهار داشت: اگرچه منطقه آزاد ارس ماهیتی اقتصادی دارد اما در سال‌های اخیر تلاش شده است تا اهداف فرهنگی، دینی و معنوی نیز در اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ارس باشد.

وی افزود: تقویت سرمایه‌گذاران از نظر آشنایی با مفاهیم اسلام و قرآن و تلاش برای افزایش فرهنگ دینی در جامعه می‌تواند به توسعه همه جانبه منطقه آزاد ارس بینجامد. قدم اول در زمینه کاربردی کردن مفاهیم دینی و قرآنی در سطح جامعه، آموزش آن به عموم مردم است و منطقه آزاد ارس جزو مناطق پیشتاز در این زمینه محسوب می‌شود.

عرب باغی تصریح کرد: در سال‌های اخیر مسابقات دینی و قرآنی به طور مستمر در منطقه آزاد ارس دایر بوده است و برنامه‌های متنوعی در این حوزه اجرا شده است. سال گذشته منطقه آزاد ارس به رتبه‌های خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی دینی و قرآنی دست پیدا کرده است و در زمینه نماز نیز موفق شده‌ایم تا در سطح کشور، رتبه نخست را کسب کنیم.

وی گفت: هر ساله 10 درصد از بودجه منطقه آزاد ارس، صرف برنامه‌های فرهنگی می‌شود و قرآن و نماز نیز جزو اولویت‌ها در بین برنامه‌های فرهنگی ارس هستند.

رونمایی از کتاب «شش و سی دقیقه عصر»

آیین رونمایی از کتاب « شش و سی دقیقه عصر» نوشته میلاد رضازاده، امیر احمد مهرنیا؛ کارشناس منتقد کتاب و رضا قلی زاده معاون ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نویسندگان ادبیات پایداری و سایر علاقمندان به این عرصه در محل تالار استاد نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

در آیین رونمایی از کتاب « شش و سی دقیقه عصر» رضا قلی زاده، معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به نقد فنی و محتوایی کتاب فوق پرداخت و در ادامه هم سید رضا علوی از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی به ذکر خاطراتی چند از هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

نام گذاری فرهنگسرای کوی ولی امر به نام استاد شهریار

یعقوب هوشیار، شهردار منطقه 5 تبریز در آیین بازدید از عملیات اجرایی این فرهنگسرا گفت: با توافق بین شهردار تبریز، مدیر عامل بنیاد شهریار شناسی و مدیر موزه امام خمینی (ره) فرهنگسرای کوی ولی امر به نام استاد محمدحسین شهریار نام گذاری شد.

وی افزود: فرهنگسرای کوی ولی امر با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال احداث بوده و از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است.با بهره برداری از این طرح هنرجویان تبریزی فعالیت های هنری ویژه ای را در این مکان انجام خواهند داد. این فرهنگسرا در زمینی به مساحت هزار متر مربع و زیر بنای هزار و 500 متر مربع با معماری اسلامی و ایرانی طراحی شده و طبق زمانبندی به بهره برداری می رسد.

همچنین علی اصغر شعردوست مدیرعامل بنیاد شهریار و نشر شهریاران و مدیر موزه امام خمینی (ره ) با قدردانی از فعالیت های فرهنگی شهرداری تبریز نام گذاری این فرهنگسرا به نام استاد شهریار را حرکتی ارزشمند برای دوستداران فرهنگ دانست و گفت: تبریز و آذربایجان همیشه در فعالیت های فرهنگی پیشرو بوده و احداث فرهنگسراهای متعدد در این شهر موجب ارتقای فرهنگ می شود./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات